اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار فردوس:

فنی ‌و حرفه‌ای فرصت‌های برابر شغلی ایجاد کند

خبرگزاری فارس: فرماندار فردوس گفت: با اجرای طرح مشاغل خانگی و طرح استاد شاگردی، شاهد ایجاد فرصت‌های برابر برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در منطقه و کشور خواهیم بود.

فنی ‌و حرفه‌ای فرصت‌های برابر شغلی ایجاد کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس اقبال ظهر امروز در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی آموزش فنی و حرفه‌ای را متولی مهارت‌آموزی عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال در چند سال گذشته، دولت و مسئولان توجه خاصی به گسترش مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای داشته‌اند.
فرماندار فردوس آبادانی، اشتغال و تامین معاش را منوط به کسب مهارت و دانش‌های فنی دانست و گفت: با اجرای طرح مشاغل خانگی و طرح استاد شاگردی، شاهد ایجاد فرصت‌های برابر برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در منطقه و کشور خواهیم بود.
امام جمعه شهرستان فردوس نیز آموزش فنی و حرفه‌ای را حلقه مفقوده بین مدارس و مراکز دانشگاهی معرفی کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجدالدین حسینی گفت: امروزه اکثر دانش‌ها و دروس موجود در مدارس و دانشگاه‌های کشور به صورت تئوری است که این امر سبب می‌شود دانش‌آموزان و دانشجویان پس از فراغت از تحصیل، برای ورود به بازار کار و ایجاد اشتغال دچار مشکل شوند.
وی افزود: امروزه ما شاهد این موضوع هستیم که افرادی دارای تحصیلات آکادمیک هستند اما از نظر دانش و مهارت عملی ضعیف و افرادی دارای مهارت عملی و فنی بالا اما دارای تحصیلات کم هستند.
حسینی گفت: حل این مشکل و ایجاد رابطه میان آموزش‌های تئوری و عملی را باید در حلقه مفقوده‌ای دنبال و جستجو کرد که جوانان ما را از نظر آموزش‌های عملی و مهارت‌های فنی به سطح مطلوب بازار کسب و کار نزدیک کند و این حلقه مفقوده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی آن است.
امام جمعه فردوس گسترش مراکز و کارگاه‌های آموزشی و افزایش کیفیت و تنوع رشته‌ها را با توجه به نیاز منطقه خواستار شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز در این مراسم بازنشستگان را سرمایه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای دانست.
حسین‌ خوشایند افزود: در هر کشوری به ویژه کشورهای در حال توسعه، عامل اصلی توسعه نیروی انسانی است و نیروی انسانی می‌تواند سبب توسعه شود که دارای مهارت باشد که این مهارت را می‌توان در مراکزی مانند مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کسب کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول