اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

ایجاد 200 شغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 200 طرح اشتغالزایی بخش مشاغل خانگی در این اداره‌کل قابلیت اجرایی دارد که به‌زودی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی خواهد شد.

ایجاد 200 شغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صفدر نیازی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان، اظهار داشت: محیط زیست و بهداشت در صدور مجوز برای طرح‌های مشاغل خانگی بیش از حد سختگیری می‌کنند که این امر موجب کاهش موفقیت این اداره‌کل در اجرایی شدن طرح‌های مشاغل خانگی شده است.
وی با اشاره به تأکیدات استاندار این استان مبنی بر عدم استعلام از بهداشت و محیط زیست در طرح‌های مشاغل خانگی این اداره‌کل، گفت: چنانچه صدور مجوز از ادارات بهداشت و محیط زیست ضروری نباشد، طرح‌های مشاغل خانگی این اداره‌کل به زودی برای معرفی به بانک‌های عامل اجرایی می‏شود.
نیازی تعداد طرح‌های مشاغل خانگی این اداره‌کل را 200 طرح عنوان کرد و گفت: تاکنون روند صدور استعلام از بهداشت و محیط زیست عامل اصلی تأخیر در اجرایی شدن طرح‌های اشتغالزایی این اداره بوده است که با تأکیدات امروز استاندار مبنی بر عدم الزام اخذ استعلامات به زودی اعتبارات مشاغل خانگی این اداره را جذب خواهیم کرد.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون تنها 853 شغل جدید در بخش کشاورزی این استان ایجاد شده است، گفت: مشاغل تولیدی نظیر باغبانی، دامپروری، نباتات، واحدهای تولیدی و اجرای طرح‌های طوبی مستلزم سرمایه‌‎گذاری‌های بسیار سنگین است تا بتوان یک واحد تولیدی را احداث و به مرحله بهره‌‎برداری رساند.
وی ادامه داد: تاکنون آمار اشتغال شرکت‌های فنی خدماتی و مهندسی در سامانه رصد ثبت نشده است که به زودی با ثبت این آمار میزان اشتغالزایی این اداره‌کل تغییر خواهد کرد.
نیازی با بیان اینکه طرح‌های طوبی به زودی در روستاهای سودجان، یان چشمه و دشتک به بهره‌برداری می‎رسد، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها و ثبت آمار اشتغال این اداره‌کل در سامانه رصد تعهد اشتغال جهاد محقق خواهد شد.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: طرح‌های اشتغالزایی جهاد کشاورزی با تلاش کارشناسان و مهندسان این سازمان در شهرستان‌ها فعال شده است که ظرف دو ماه آینده آمار اشتغالزایی جهاد رشد چشمگیری خواهد داشت.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول