اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سازمان منطقه آزاد کیش؛

آمار فرصت‌های شغلی کیش اعلام شد

خبرگزاری فارس: در حالی که طی سال‌های اخیر علی‌رغم پیگیری مسئولان ارشد هرمزگان، مقامات سازمان منطقه آزاد کیش از اعلام آمار اشتغال ایجاد شده در این جزیره به کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان سر باز می‌زدند، سرانجام یکی از معاونان سازمان یاد شده آمار مورد نظر را به طور رسمی به خبرنگاران اعلام کرد.

آمار فرصت‌های شغلی کیش اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس نوع مدیریت و تعاریف موجود در اساسنامه مناطق آزاد تجاری و مباحثی دیگر سبب ایجاد موازی‌کاری‌های متعددی در برخی از امور این سازمان‌های نو پا با دستگاه‌های حکومتی به ویژه در قشم و کیش شده است.
موازی‌کاری‌ها و مباحثی دیگر بعضا در این دو منطقه به حدی است که علاوه بر سردرگمی ساکنان، مشاهده می‌شود که نقش دو طرف یاد شده حتی برای خود مسئولان نیز غیر شفاف است.
هر چند در ماه‌های گذشته دولت و مجلس مصوبه‌ای را مبنی بر مدیریت تمام کمال مناطق آزاد توسط سازمان‌های منطقه آزاد مورد بررسی و سرانجام مصوب نشد، اما به نظر می‌آید آن مصوبه نیز به نظر بسیاری از صاحبنظران در تعارض با تعاریف مناطق آزاد تجاری بود.
با این مقدمه کوتاه می‌خواهیم موضوعی را مورد بررسی قرار دهیم که شاید به گونه‌ای بیانگر یکی خلاهای قانونی میان دستگاه‌های استانی و مناطق آزاد تجاری باشد.
همانطور که می‌دانیم در رویکرد جدید دولت طی سال‌های اخیر مبنی بر ایجاد فرصت‌های شغلی به تعداد مشخص طی هر سال، استان هرمزگان نیز هر ساله و به ویژه طی سال گذشته و امسال به گفته مسئولان توانسته‌ است تعهدات خود به دولت در این زمینه عملی کند.
کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان نیز اقدام به تعریف سهمیه ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب با فعالیت‌ حوزه‌های مختلف کرده است که به عنوان مثال برای حوزه صنعت و معدن با توجه به گستردگی تعدادی مشخص و برای حوزه‌های آموزشی و یا خدماتی نیز تعداد مشخصی دیگر تعیین شده است.
مناطق آزاد تجاری و اقتصادی فعال در هرمزگان که کیش و قشم نیز در این جرگه دسته‌بندی می‌شوند،‌ از دید کارگروه اشتغال هرمزگان از این امر مستثنی نمانده‌اند.
اما موضوعی که در این بین به گفته مسئولان ارشد هرمزگانی قابل توجه است عدم پاسخگویی مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش به نامه‌نگاری‌های کارگروه یاد شده است.
هر چند نباید فراموش کرد مسئولان منطقه آزاد کیش نیز حتما و مطمئنا توجیهاتی منطقی و قانع‌کننده در برابر درخواست برای پاسخگویی به مقامات هرمزگانی در این راستا دارند، اما موضوعی که در این بین جلب توجه می‌کند این است که سرانجام آمار اشتغال ایجاد شده طی سال جاری در جزیره کیش که در تقسیمات کشوری جزیی از استان هرمزگان و شهرستان بندرلنگه محسوب می‌شود، اعلام شده است.
معاون اجتماعی و فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست مطبوعاتی اخیر خود با اشاره به وضعیت اشتغال در جزیره گفته است: این برای نخستین بار است که تعداد دقیق آمار اشتغال به صورت رسمی اعلام می‌شود.
حجت‌الاسلام حسین زکریایی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه2 هزار و 730 نفر در جزیره مشغول به کار شده‌اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد درستی و یا نادرستی این آمار نیز خیال همه را راحت کرده است و در این راستا می‌گوید: این افراد برای نخستین بار بیمه شدند و این یعنی اینکه تازه مشغول به کار شده‌اند و افرادی که پیش از این مشغول کار بوده‌اند شامل این آمار نیستند.
زکریایی همچنین از صدور کارت هوشمند کیشوند کارگری توسط اداره کار و امور اشتغال خبر داد و گفت: همه کارگرانی که در جزیره کیش مشغول کار هستند از این کارت استفاده خواهند کرد و کاملا وضعیت حضورشان در جزیره کیش مشخص خواهد شد.

امیرحسین توانگر
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول