اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

ایجاد 700 شغل برای معلولان قزوینی/ بهزیستی تعهدی برای ایجاد اشتغال ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اشتغال ایجاد شده برای 700 معلول در استان در سال جاری گفت: بهزیستی تعهدی برای ایجاد اشتغال ندارد بلکه تعهدی برای بهره‌مندی از اشتغال ایجاد شده از سوی دیگر دستگاه‌ها دارد.

ایجاد 700 شغل برای معلولان قزوینی/ بهزیستی تعهدی برای ایجاد اشتغال ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین افشار مقدم ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: 12 آذر ماه روز جهانی معلولان است و امیدواریم این روز یک یادآوری موثر باشد برای اینکه توجه کنیم که تعدادی از هم‌نوعان ما و شاید اعضای خانواده ما افرادی هستند که در توانمندی‌های جسمی با ما متفاوت هستند.
وی ادامه داد: معلولان به ظاهر محدودیت‌های مختصری در توانمندی جسمی دارند ولی به هیچ وجه این مبنایی برای محرومیت آنها حتی به اندازه ذره‌ای نیست و امیدواریم یک یادآوری جدی باشد که آنها از حقوقی مانند دیگر افراد برخوردار هستند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: بهره‌مندی از این حقوق در شرایط فعلی به صورت کامل تحقق نیافته است، البته فعالیت‌های ارزشمندی صورت گرفته تا آنها از حقوق به حق خود استفاده کنند و امیدواریم در این یادآوری موثر، رسانه‌ها نقش واقعی خود را ایفا کنند و روز به روز به جامعه‌ای نزدیک شویم که معلولان امکانات واقعی را مانند سایر افراد جامعه داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت بازتوانی معلولان عنوان کرد: ما دو نوع مددجو داریم که یک دسته مددجویان غیر قابل بازتوانی و یک دسته مددجویان قابل بازتوانی هستند.
افشار مقدم افزود: تکلیف قانونی که دولت در سال جاری وضع کرده است و امیدواریم قابل دسترس باشد بازتوانی سالانه 10 درصد مددجویان است و در عمل به این تکلیف قانونی، برای ما مبنا بازتوانی معلول و مددجو است به این معنا که یک موسسه خیریه و یک موسسه مردم‌نهاد اگر توانسته در این حوزه وارد شود مورد توجه است، زیرا بازتوانی جامعه هدف برای ما مهم است و مجموعه اشتغال ایجادی نیز به صورت کامل دولتی نیست.
وی در خصوص بحث اشتغال معلولان اظهار کرد: امروز یک سوء برداشتی در خصوص اشتغال سازمان بهزیستی وجود دارد؛ در سال جاری هدف‌گذاری دولت 2 میلیون و 500 هزار شغل است که سازمان بهزیستی با این منطق که چهار درصد جمعیت عمومی کشور مددجویان و جامعه هدف هستند، گفته است چهار درصد از 2 میلیون و 500 هزار شغل در تعهد سازمان بهزیستی است یعنی 100 هزار شغل باید در مجموعه سازمان بهزیستی ایجاد شود.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تأکید کرد: اشتباهی که صورت می‌گیرد این است که برخی فکر کردند 100 هزار شغل را باید سازمان بهزیستی ایجاد کند در صورتی که اینگونه نیست بلکه مبنای تعهد این است که 100 هزار از 2 میلیون و 500 هزار شغلی که دولت مدیریت می‌کند باید به مددجویان و جامعه هدف بهزیستی اختصاص یابد.
وی یادآور شد: گاهی حتی در جلسات دولتی نیز این برداشت اشتباه در بحث اشتغال وجود دارد،  بنابراین باید توجه داشت بهزیستی تعهدی برای بهره‌مندی از اشتغال ایجاد شده دارد نه ایجاد اشتغال و دستگاه‌های مختلفی مانند صنایع، اداره تعاون و غیره که اشتغال ایجاد می‌کنند باید در ایجاد اشتغال سهمی را نیز برای معلولان ببینند و یا اگر بانک تسهیلاتی برای اشتغال پرداخت می‌کند باید معلولان را لحاظ کند.
افشار مقدم عنوان کرد: سهم اشتغال استان برای معلولان و جامعه هدف بهزیستی یک‌هزار و 534 نفر است که تاکنون 700 نفر محقق شده است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول