اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال؛

1350 شغل در بهاباد ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد از ایجاد هزار و 350 شغل در بهاباد تا پایان امسال خبر داد.

1350 شغل در بهاباد ایجاد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مهدی حجازی مهریزی ظهر امروز در جلسه بررسی سند کاهش فقر شهرستان بهاباد اظهار داشت: در شهرستان بهاباد، یک‌هزار و 350 شغل تا پایان سال 90 توسط کمیته امداد این شهرستان ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه ایجاد شغل، راه را برای ورود فقر ناهموار می‌کند، عنوان کرد: در تلاشیم با ایجاد شغل در شهرستان‌های محروم، فقر را در نقاط مختلف استان یزد ریشه‌کن کنیم.
حجازی عوامل ایجاد فقر در جامعه را بیماری، ناامیدی، وابستگی، تقلب و جهل دانست و تاکید کرد: برای ریشه‌کن کردن فقر راه حلی جز برطرف کردن این پنج عامل وجود ندارد.
وی با اشاره به نقش فقر در انحرافات اجتماعی اظهار داشت: فقر به تنهایی مسئله‌ای برای نظام اجتماعی در بر ندارد اما با تغییر شرایط جامعه و بالا رفتن توقعات و احساس نیازها، افراد به نوعی تضاد درونی دچار می‌شوند که زمینه‌ساز جرائمی مثل سرقت، اعتیاد، فحشا، رشوه‌خواری، قتل و حتی شورش‌ها و ناآرامی‌های گسترده خواهد شد.
حجازی مهریزی با اشاره به اهداف سند کاهش فقر خاطرنشان کرد: تهیه و تنظیم نظام جامع خدمات‌رسانی و ساماندهی امور نیازمندان با رویکرد توانمندسازی آنان و حفظ کرامت انسانی نیازمندان و خدمت‌بگیران از اهداف اصلی این سند به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه کشور 9 بند در مورد وضعیت مددجویان لحاظ شده که امیدواریم با همکاری ادارات و نهادهای مرتبط به اهداف این برنامه دست یابیم.
فرماندار بهاباد نیز در این نشست، مهمترین اصول راهبردی مبارزه با فقر را رشد اقتصادی، توانمندسازی از طریق اشتغال مولد، توسعه منابع انسانی گروه‌های محروم، توسعه بیمه‌های اجتماعی و بنگاه‌های کوچک و متوسط اقتصادی و اشتغال خانگی عنوان کرد.
محمدرضا هدایی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، هنوز در برخی موارد فقر باعث ایجاد ناهنجاری در اجتماع می‌شود که امیدواریم با اجرایی شدن این سند بتوانیم تبعات ناشی از پدیده فقر در جامعه را کاهش دهیم.
آموزش همگانی، تقویت نظام بیمه‌ای، مبارزه با فقر فرهنگی و بازبینی ساختار دستگاه‌های حمایتی از جمله مواردی است که توسط مسئولان ادارات در این جلسه مطرح شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول