اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد:

اشتغال‌زایی برای 4000 نفر در فیروزآباد

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با صدور 102 جواز تاسیس صنعتی و 63 پروانه بهره‌برداری در فیروزآباد 4 هزار نفر در این شهرستان شاغل می‌شوند.

اشتغال‌زایی برای 4000 نفر در فیروزآباد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غفار صفری بعد از ظهر امروز در دیدار با کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فیروزآباد از صدور 102 جواز تاسیس صنعتی با اشتغال‌زایی دو هزار و 948 نفر و نیز صدور 63 پروانه بهره‌برداری با اشتغال‌زایی یک‌هزار نفر در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این جوازهای تاسیس‌ شامل، کربنات سدیم کاوه، نمک صنعتی و دانه‌بندی کردن نمک، مالت و ماالشعیر، صنایع پتروشیمی، ماشین‌سازی فیروزآباد، آهک دانه‌بندی شده، کراکر اتان اتیلن، تجهیزات پالایشگاهی، اسکلت فلزی و غیره است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس وضعیت موجود بخش معدن فیروزآباد را نیز تشریح کرد و گفت: معادن شهرستان فیروزآباد شامل مرمریت، نمک، مارن، گچ، لاشه و آهک است که داری 12 پروانه اکتشاف، پنج گواهی‌نامه کشف با ذخیره قطعی دو هزار و 387 هزار تن و سرمایه‌گذاری 892 میلیون ریال همچنین 12 پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی بیش از 700 هزار تن و استخراج سالانه دو هزار و 747 هزار تن با اشتغال ایجاده شده 173 نفر در حال فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: فیروزآباد دارای سه هزار و 347 واحد صنفی و 23 اتحادیه در 299 رسته مختلف است.
صفری گفت: با توجه به ادغام دو وزارتخانه و سازمان‌های تابعه، گستره حوزه کاری این مجموعه بیشتر شده بنابراین همکاران با توجه به توانمندی‌های فیروزآباد در تولیدات صنعتی، معدنی و نیز وجود کارگاه‌ها و شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی، خدماتی و کشاورزی با تلاش مضاعف شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران، ایجاد اشتغال و روند توسعه صنعتی و نیز صادرات کالاهای تولیدی در این منطقه فراهم کنند.
وی گفت: واحدهایی که در شهرک صنعتی روزبدان مشکل دارند مسائل و مشکلات آن‌ها در جلسات رفع مشکل صنعتگران و معدن‌کاران با استاندار فارس مطرح می‌شود تا موانع موجود برطرف شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول