اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار شد:

اهتمام بیشتر جهاد کشاورزی برای ایجاد اشتغال تعهد شده

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری با ناکافی دانستن تلاش‌‎های جهاد کشاورزی این استان در تحقق اشتغال تعهد شده، خواستار اهتمام بیشتر مسئولان این سازمان برای تحقق اشتغال بخش کشاورزی در این استان شد.

اهتمام بیشتر جهاد کشاورزی برای ایجاد اشتغال تعهد شده
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا فروزنده بعداز ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این استان، اظهار داشت: جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکنون موفق به تحقق کمتر از 50 درصد از تعهد اشتغال‌زایی خود در سال‌جاری شده است که بسیار عملکرد ضعیفی است.
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی از دستگاه‌های متولی اشتغال است، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک هزار فرصت شغلی از سوی جهاد کشاورزی این استان تحقق یافته است که این آمار با توجه به گستره فعالیت جهاد کشاورزی و جایگاه این سازمان در توسعه استان قابل توجیه نیست.
فروزنده ادامه داد: جهاد کشاورزی باید با فعال‌تر کردن ادارات شهرستان‌ها و با به‌کارگیری تمام توان پرسنل خود به‎صورت ضرب‌الاجل با برنامه‌ریزی دقیق در مسیر تحقق تعهد اشتغال دستگاه خود حرکت کند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: علاوه بر جهاد کشاورزی تمامی دستگاه‌ها باید یک نماینده ویژه پیگیری مشاغل خانگی داشته باشند تا بتوانند با پیگیری‌های لازم مجوزهای لازم طرح‌های مشاغل خانگی را کسب و تسهیلات لازم این مشاغل را از بانک‎ها جذب کنند.
وی ملاک سنجش تشخیص آمار اشتغالزایی دستگاه‌های اجرایی را ثبت آمار دستگاه‌ها در سامانه اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: شهرستان‌های کوهرنگ و کیار کمترین آمار ثبت اشتغال را تاکنون داشته‌اند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به دلیل عدم تحقق اشتغال این استان، بیان کرد: با وجود تأکیدات فراوان به تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان کیار و کوهرنگ تعهدات اشتغال خود را اجرایی نکرده‌اند.
فروزنده اجرایی نشدن تعهدات اشتغال این دو شهرستان و عدم تحقق تعهدات اشتغال اداره‌کل جهاد کشاورزی را دلیل اصلی محقق نشدن تعهد اشتغال استان عنوان کرد و گفت: باید دبیرخانه کارگروه اشتغال در شهرستان‌ها فعال‌تر از گذشته شود و علل عدم اجرایی تعهدات این دو شهرستان را بررسی کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول