اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

اشتغال مهم‌ترین پیامد توسعه اقتصادی است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی گفت: اشتغال مهم‌ترین پیامد و نتیجه توسعه اقتصادی است.

اشتغال مهم‌ترین پیامد توسعه اقتصادی است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمدرضا گلرو جمعه‌شب در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان اظهار داشت: کشور ایران هم‌اکنون حدود یک درصد خشکی و حدود یک درصد جمعیت جهان دنیا را به خود اختصاص داده ولی به لحاظ اقتصادی هنوز به آن معیارها و تراز لازم در جهان نرسیده است.
وی با بیان اینکه در این کشور و به تبع آن در خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان ظرفیت‌ها و استعدادهای زیادی برای اشتغال وجود دارد، تصریح کرد: به طور مثال وجود معادن غنی در نهبندان یکی از بخش‌های مهم و اساسی تولید ثروت و اشتغال در این شهرستان محسوب می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای فعال شدن و رونق گرفتن معیشت مردم و اقتصاد نهبندان باید به معادن توجه جدی و زمینه‌ها را برای جذب سرمایه‌گذاران در این شهرستان فراهم آوریم و از حمایت‌های دولت نیز در این راستا استفاده کنیم.
گلرو نهبندان را دارای معادن غنی سیلیس، گرانیت و کریستال عنوان کرد و افزود: در این زمینه باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاران را تشویق کرده تا با حضور در نهبندان و با ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌های فرآوری سنگ بتوانند اشتغال‌های پایین دست بحث سنگ را نیز نصیب مردم نهبندان کنند تا وضعیت اشتغال شهرستان نیز سامان یابد.
وی با اشاره به مصوبات مطرح شده در دور چهارم سفر هیئت دولت به استان و شهرستان نهبندان گفت: یکی از این مصوبات مهم بحث گازرسانی بود که به طور یقین مورد پیگیری مسئولان شهرستان و شخص استاندار خراسان جنوبی قرار گرفته و مصوبه بعدی نیز بحث ایجاد کارخانه سنگ و مشارکت 49 درصدی دولت است که تمامی مدیران باید تلاش کنند تا زمینه‌های مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران را در شهرستان فراهم کنند تا از موقعیت پیش آمده استفاده لازم را ببریم.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در بحث پیگیری مصوبات سفرهای هیئت دولت هر کدام از مدیران رسالت خاصی داشته و باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کرده و با مدیران کل خویش نسبت به محقق شدن مصوبات رایزنی‌های لازم را انجام دهند.
گلرو اظهار داشت: هم‌اکنون بودجه سال 91 در حال تدوین و ارائه به مجلس است که این بهترین فرصت برای پیگیری مصوبات است تا در بودجه سال 91 نیز اعتبارات لازم برای طرح‌ها و مصوبات در آن گنجانده شود.
وی با بیان اینکه دولت نهم و دهم طی سال‌های خدمتش با توجه کردن به مساجد، حسینیه‌ها، نمازخانه‌ها، حوزه‌های علمیه و نمازخانه‌های بین‌راهی در حقیقت نگاه ویژه فرهنگی و مذهبی خویش را در عمل به اثبات رسانده است، تصریح کرد: پروژه مصلی نهبندان یک پروژه بزرگ و با اعتباری زیاد است که باید فاز به فاز با همان اعتبارات اندک ساخته شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری استان نیز به سهم خویش تلاش می‌کند و برای اختصاص اعتبارات از هر گونه منابعی برای مصلای نهبندان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.
گلرو با اشاره به اینکه پروژه راه آهن شرق کشور به عنوان یک پروژه مهم ملی و زیرساختی در دستور کار دولت است، گفت: در بودجه سال 91 برای اجرای این طرح عظیم اعتباراتی در نظر گرفته شده و این پروژه از خراسان جنوبی به سمت سیستان و بلوچستان اجرایی می‌شود.
وی در ارتباط با استخدامی‌ها در سطح استان اظهار داشت: از این پس استخدامی‌ها در سطح استان و شهرستان نهبندان با اولویت نیروهای بومی است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی همچنین در بحث انتقال مدیران از استان اظهار داشت: در حال حاضر انتقال مدیران از خراسان جنوبی به عبارتی ممنوع است و حتی جابجایی داخل استان نیز با رعایت قوانین خاص انجام می‌شود.
گلرو در ادامه از تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا ظرفیت‌ها و نیازهای خویش را به این معاونت گزارش کرده تا پیگیری‌های لازم انجام شود.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول