اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:

اشتغال پایدار نتیجه آموز‌ش‌های مهارتی است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های مهارتی اشتغال پایدار در کشور را به دنبال دارد.

اشتغال پایدار نتیجه آموز‌ش‌های مهارتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان امروز کوروش پرند در همایش ملی مهارت اظهار داشت: امسال در حوزه کارشناسی ارشد با احتساب رشته‌های شناور بیش از یک میلیون نفر ثبت‌نام کردند و 130 هزار نفر برای دکترا ثبت‌نام کردند، حال باید ببینیم چه اتفاقی در هرم آموزشی ما می‌افتد و چه تهدیدی وجود دارد.
وی افزود: 58 درصد هرم تحصیلی دانشجویی ما در سطح کارشناسی، 26 درصد در حوزه کاردانی و 85 درصد دانشجویان ما در 20 رشته متمرکز هستند و بقیه در رشته‌های دیگر تحصیل می‌کنند، در کنار همه این آمار و ارقام بحث اشتغال مطرح است که تمام دولتمردان و مسئولان درصدد هستند مشکل اشتغال را حل کنند.
سرپرست معاونت آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با توجه به بحران اقتصادی که در دنیا وجود دارد بحث اشتغال یکی از مشکلات بزرگ است و اگر بخواهیم اشتغال پایدار در ایران داشته باشیم باید به سمت آموزش‌های مهارتی برویم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر با کاهش آموزش‌های نظری و توسعه آموزش‌های مهارتی مواجهیم، آموزش نظری ما اکنون 70 درصد و 30 درصد آموزش‌های مهارتی است و بر آن هستیم تا این رقم 70 و 30 را جابه جا کنیم و این جایگاه را در چند سال آینده باید ببینیم.
پرند اذعان کرد: آموزش‌های مهارتی شامل دو بخش رسمی و غیررسمی است و آموزش رسمی منتج به مدرک دانشگاهی می‌شود و در بلند مدت صورت می‌گیرد اما آموزش غیر رسمی کوتاه مدت و برنامه درسی مدون ندارد و منتج به مدرک دانشگاهی نمی‌شود و به گواهینامه فنی و حرفه‌ای ختم می‌شود.
وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی اصلی در اجرای نظام آموزش مهارتی است، اضافه کرد: مخاطبان ما در سازمان فنی و حرفه‌ای 30 میلیون نفر است و باید کار‌هایمان را در حوزه آموزش غیر رسمی انجام دهیم و این آموزش رسمی و غیررسمی باید در جایی در یک نقطه مشترک تلاقی پیدا کنند.
سرپرست معاونت آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و کارکنان آن نقش مهم و کلیدی در بحث اشتغال و رفع بیکاری دارند.
در ادامه مراسم مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز گفت: تعامل و همکاری خوبی بین کارکنان فنی و حرفه‌ای استان وجود دارد.
مهدی باقری افزود: اکثر برنامه‌های آموزشی استان در عرض یک سال آمار خوبی را نشان می‌دهد که تمام این برنامه‌ها کاربردی است و تعامل و همکاری که بین کارکنان فنی و حرفه‌ای استان است قابل مقایسه نیست.
وی بیان داشت: تاکید آموزش فنی و حرفه‌ای بر مهارت‌آموزی است و ما در طول هشت ماه توانستیم 60 هزار متر مربع فضای سر پوشیده را نوسازی و بهسازی کنیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اذعان کرد: ما در حیطه رهگیری و اشتغال از 11 درصد به 24 درصد رسیده‌ایم و به این موضوع ایمان داریم که فنی و حرفه‌ای مال مردم است و ما فقط نقش خدمتگزار را داریم.
وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌هایی که آموزش فنی و حرفه‌ای استان دارد می‌توانیم قاطعانه اعلام کنیم که می‌توانیم در کشور نمونه باشیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول