اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان ارومیه:

تغییر نگرش به سرمایه‌گذاری اشتغال را متحول می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: اگر نوع نگاه به سرمایه‌گذاری تغییر کند و روند رو به رشد را به صورت هدفمند و با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در زمینه اشتغال پایدار پیش ببریم، می‌توانیم در زمینه اشتغال جدید کارهای بزرگی انجام دهیم.

تغییر نگرش به سرمایه‌گذاری اشتغال را متحول می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد شریف‌نژاد صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات کارگران با مسئولان کارگری آذربایجان‌شرقی، با تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) با بیان اینکه بحث دین خودش در جامعه ایران اسلامی عامل وحدت است، اظهار داشت: ما شاهد بودیم که در سایه وحدت، خانه کارگر تبریز توانسته به جایگاه واقعی خود در سطح کشور برسد و با ارائه خدمات عالی در تمام زمینه‌ها با توجه به پیچیدگی جریانات کارگری در منطقه اعتماد کارگران، مسئولان کشوری و استانی همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی را جلب کند.
وی با تاکید بر اینکه تمام حرکات و برنامه‌های خانه کارگر تبریز در سایه وحدت و مدیریت مدبرانه در زمینه تحکیم نظام بوده است، گفت: ما از زحمات و تلاش‌های ارزنده آقای صادق‌زاده که نقش مهمی را در تمام بحران‌های کارگری و ارائه خدمات به قشر عظیم کارگری در طول دو دهه فعالیت ارائه کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم.
شریف‌نژاد با اشاره به شأن و منزلت کارگران تصریح کرد: ما مسئولان باید از تمام توان خود در زمینه رفاه، آسایش و امنیت شغلی جامعه کارگری تلاش کنیم.
فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به روحیه بالای فرهنگی و متعهد مردم ارومیه، گفت: به مجموعه تشکلات عالی کارگری و کارگران اعتقاد راسخی دارم و در زمینه سرافرازی جامعه کارگری ارومیه در تمام زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و صنفی همچنین رسیدن به جایگاه واقعی‌اش در منطقه و سطح کشور تلاش می‌کنیم.
وی افزود: در این زمینه از برنامه‌های اصولی و آموزشی، صنفی، اجتماعی، درمانی، رفاهی و ورزشی کارگران حمایت خواهیم کرد.
فرماندار میانه با تاکید بر لزوم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات کارگری شهرستان گفت: متاسفانه مشکلات کارگری بعضی از واحدهای تولیدی در منطقه از اهم مسائل و مشکلات موجود در شهرستان است
وی با اشاره بر لزوم پیگیری مجوزهای صادره از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه ایجاد اشتغال اظهار داشت: باید طرح‌ها و تسهیلات پرداختی به متقاضیان منجر به اشتغال‌زایی و منبع درآمدی برای قشر جویای کار جامعه شود و تمام فعالیت‌هایی که در زمینه اشتغال انجام می‌شود در زمینه اشتغال پایدار توام با امنیت شغلی باشد.
شریف‌نژاد در ادامه تاکید کرد: اگر نوع نگاه به سرمایه‌گذاری تغییر کند و روند رو به رشد و توسعه را به صورت هدفمند و با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در زمینه اشتغال پایدار پیش ببریم می‌توانیم در زمینه اشتغال جدید کارهای بزرگی انجام دهیم که در این راستا همت والای تمام دست‌اندرکاران کار، تولید و صنعت را در منطقه می‌طلبد.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی نسبت به اقشار کم‌درآمد گفت: همه ما به عنوان خدمتگزار مردم باید توجه به قشر عظیم کارگری را در زمینه خدمت‌رسانی مطلوب سرلوحه برنامه‌ها قرار دهیم.
فرماندار میانه با تاکید بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان ارومیه افزود: با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بنا به موقعیت ویژه‌ای که از لحاظ فاصله این شهرستان با مرزها دارد می‌توانیم شهرستان را از بن بست نجات دهیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان ارومیه در خاتمه سخنان خود با اشاره به مسائل کارگران کارخانه اروم‌دشت که به علت بدهی‌های انباشته کارفرما دچار مشکل شده‌اند، مشکلات کارگران شهرداری ارومیه، بحث توسعه تعاونی‌ها، حل و فصل مشکلات مسکن مهر کارگران، راه‌اندازی مرکز آموزش علمی و کاربردی خانه کارگر ارومیه و احداث مجتمع‌های رفاهی کارگران، آمادگی خود را برای همکاری با خانه کارگر مرکز در این زمینه‌ها برای رفع مشکلات اعلام کرد.
اسدالله شیری دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات ارومیه  نیز در این دیدار گفت: ما به وجود و حضور آقای شریف‌نژاد که به عنوان یک انسان فرهیخته دانشگاهی و آشنا به مسائل فرهنگی، اجتماعی مطرح است افتخار می‌کنیم.
وی با ارائه گزارشی از وضعیت جامعه کارگری شهرستان ارومیه از همکاری‌های همه جانبه خانه کارگر  آذربایجان‌شرقی قدردانی کرد و گفت: از اینکه خانه کارگر آذربایجان‌شرقی به عنوان یکی از خانه‌های کارگر نمونه، برتر و فعال در سطح کشور به دلیل ارائه خدمات بهینه در تمام زمینه‌ها به کارگران محسوب می‌شود، افتخار می‌کنیم.
شیری با اشاره به فعالیت‌های این خانه کارگر افزود: راه‌اندازی مرکز آموزش علمی و کاربردی خانه کارگر ارومیه در زمینه افزایش سطح علمی کارگران و خانواده‌هایشان همچنین احداث و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و تقویت تعاونی‌های مصرف و مسکن جزو اولویت‌های کاری این نهاد کارگری است.
وی با اشاره به مسائل کلان جامعه کارگری خواستار رسیدگی به آن شد و گفت: 85 درصد از کارگران استان آذربایجان‌غربی با قرارداد موقت و با حداقل حقوق کار می‌کنند و قراردادهای موقت امنیت شغلی کارگران را از بین برده است.
شیری تصریح کرد: انتظار داریم در گام اول مشکلات کارگران اروم‌دشت و شهرداری ارومیه حل شده همچنین افزایش بی‌رویه قیمت مسکن مهر به نفع اقشار کم‌درآمد جامعه به ویژه کارگران برطرف شود.
 در ادامه این نشست سایر فعالان جامعه کارگری استان آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی به ارائه نظرات خود در زمینه‌های مختلف کارگری پرداختند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول