اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص بالغ بر 36 میلیارد ریال؛

900 طرح اشتغال و خودکفایی در طبس اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد طبس با بیان اینکه توانمندسازی اقتصادی اقشار نیازمند در رأس برنامه‌های امسال این کمیته قرار دارد، گفت: تا پایان سال جاری 900 طرح اشتغال و خودکفایی به‌وسیله این نهاد در طبس اجرا می‌شود.

900 طرح اشتغال و خودکفایی در طبس اجرا می‌شود
احمد رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در طبس اظهار داشت: تا پایان سال جاری در راستای توانمندسازی و خودکفایی خانواده‌ها و اقشار نیازمند، 250 هزار طرح اشتغال و خودکفایی در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی در سطح کشور اجرا می‌شود که حدود 900 طرح آن با اعتبار 36 میلیارد و 949 میلیون ریال سهم شهرستان طبس است.
وی ادامه داد: با اجرای این 900 طرح اشتغال و خودکفایی در شهرستان طبس، حداقل به همین تعداد اشتغال ایجاد می‌شود که این اقدام در راستای تحقق 2.5 میلیون شغلی است که امسال دولت در برنامه کاری خود دارد.
مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، خاطرنشان کرد: کسب درآمد اعضای خانواده در قالب طرح سبد اشتغال از برنامه‌های این کمیته در سال جاری است که اعضای خانواده می‌توانند با اجرای طرح‌های کارانگیزی، خودکفایی و توان‌افزایی در راستای استقلال اقتصادی خود گام بردارند.
وی افزود: طرح‌های کارانگیزی منجر به ایجاد روحیه کار در خانواده‌های تحت حمایت شده، در قالب طرح‌های خودکفایی شغل ایجاد شده و منجر به خوداشتغالی افراد می‌شود، و در طرح‌های توان‌افزایی فرصت‌های شغلی خانگی در راستای کمک به معیشت خانواده‌ها ایجاد می‌شود.
رفیعی گفت: همچنین در این طرح مراکزی که نیازمند نیروی کار هستند شناسایی شده و پس از آموزش نیروی مورد نیاز، در تعامل با کارفرمایان نسبت به به کارگیری این نیروها اقدام خواهد شد که در این زمینه کارفرمایان نیز از مزایای ویژه تشویقی بهره‌مند می‌شوند.
وی خطاب به متقاضیان اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی بیان کرد: آن دسته از سرپرستان خانوار که فاقد شغل و بیمه بوده و حقوق‌بگیر ثابت مؤسسه‌ای نیستند، می‌توانند برای تشکیل پرونده و استفاده از تسهیلات مربوط به طرح‌های اشتغال و خودکفایی به کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس مراجعه کنند.
مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس یادآور شد: مشاغل خانگی شامل حدود 250 نوع شغل است که از جمله آن فرآوری مواد لبنی، تولید و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، پرورش طیور بومی، کسب و کارهای با گرایش فناوری اطلاعات، صنایع دستی مانند قالی‌بافی و... است.
وی اضافه کرد: تاکنون 60 درصد از برنامه امسال کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس در زمینه پذیرش متقاضیان اشتغال محقق شده که امید است در صورت همکاری بانک‌های عامل و اعطای تسهیلات تنها با یک نفر ضامن، 100 درصد این برنامه تا پایان سال محقق شود.
رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در سال جاری حدود یک هزار مجری طرح خودکفایی و اشتغال از محل صرفه‌جویی حاصل از هدفمندی یارانه‌ها از خدمات بیمه تأمین اجتماعی با مزایای درمان برخوردار می‌شوند.
وی عنوان داشت: همچنین تا پایان سال جاری با اعتبار 605 میلیون ریال، دو هزار و 200 نفر از مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) شهرستان طبس، استعدادسنجی و راهنمایی شغلی شده و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مربوطه را فرا می‌گیرند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول