اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر و نویسنده مطالب دینی و مذهبی در اصفهان:

مداحان به سوی ترانه‌خوانی حرکت کرده‌اند/ مداحی با سبک ترانه‌خوانی هیچ شعوری به جوانان نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: پژوهشگر و نویسنده مطالب دینی و مذهبی در اصفهان گفت: در حال حاضر مداحان به سوی ترانه‌خوانی حرکت کرده‌اند، اما مداحی‌های آنها هیچ محتوایی ندارد و هیچ شعور و بصیرتی به جوانان نمی‌دهد.

مداحان به سوی ترانه‌خوانی حرکت کرده‌اند/ مداحی با سبک ترانه‌خوانی هیچ شعوری به جوانان نمی‌دهد
مهدی صدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به الگو‌برداری شیعیان از قیام امام حسین (ع) اظهار داشت: مقاومت شیعیان در مقابل اقدامات دشمنان برای نابودی و تخریب چهره اسلام در دنیا ناشی از الگو‌برداری از قیام امام حسین (ع) و حادثه عاشورا است.
وی اضافه کرد: به هر میزانی که الگو‌برداری شیعیان اسلامی از عاشورای حسینی و امام حسین (ع) پاک‌تر و صادقانه‌تر باشد به صورت یقین کارایی آن در راستای افزایش مقاومت آنها در مقابل تهاجم‌های فرهنگی و فرا‌فکنی‌های دشمنان بیشتر است.
پژوهشگر و نویسنده مطالب دینی و مذهبی در اصفهان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به دنبال مخدوش شدن الگوی عاشورا هستند، تصریح کرد: این افراد با ترویج برخی از خرافات و بدعت‌ها به دنبال این هستند که مردم به میزان کم‌تری از قیام عاشورا و امام حسین (ع) الگو‌برداری کنند.
وی ادامه داد: مخالفان با اسلام و ارزش‌های اسلامی به دنبال ارائه الگوی نا‌سالم و نا‌مطلوب از ارزش‌های اسلامی و گرفتن حالت ظالم ستیزی و استکبار‌ستیزی از مردم هستند و تخریب قدرت مبارزه و روحیه جهاد‌گری و انقلابی مسلمانان از مهم‌ترین اهداف این افراد محسوب می‌شود.
صدری به بروز سبک‌های جدید سینه‌زنی و عزاداری‌های جدید در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: دشمنان اسلام درصدد ادامه‌دار نبودن مراسم‌های مذهبی در ایام محرم  هستند و با ارائه برنامه‌های ماهواره‌ای و ضد دینی در میان مردم خواستار فاصله گرفتن مردم از فرهنگ اصیل عاشورا هستند.
پژوهشگر و نویسنده مطالب دینی و مذهبی در اصفهان با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ایجاد انحراف در میان مردم و بی‌قید بودن مسلمانان نسبت به حادثه عاشورا هستند، تاکید کرد: قیام امام حسین (ع) به تمام مردم نشان می‌دهد که در هر شرایطی زیر بار ظلم و ستم نروند و با توجه به فرهنگ عاشورایی تمام مردم در مقابل دفاع از اسلام و ارزش‌های ایرانی و اسلامی مسئول هستند.
وی افزود: دشمنان به دنبال کاهش مسئولیت‌پذیری مردم در مقابل دفاع از کشور هستند و با این هدف تهاجم‌های فرهنگی را در جامعه افزایش می‌دهند.
صدری با اشاره به اینکه در حال حاضر مداحان به سوی ترانه‌خوانی حرکت کرده‌اند، اظهار داشت: این افراد به دنبال ایجاد شور و نشاط در جوانان هستند اما مداحی‌های آنها هیچ محتوایی ندارد و هیچ شعور و بصیرتی به جوانان نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر جلسات در ماه محرم بار محتوایی ندارد، تصریح کرد: استفاده از سخنران‌های مجرب و با‌سابقه به منظور آشنایی مردم با فلسفه عاشورا و هدف امام حسین (ع) در واقعه کربلا از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه امروز است.
پژوهشگر و نویسنده مطالب دینی و مذهبی در اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر دشمنان به صورت بسیار دقیق و کارا در راستای مخدوش شدن واقعه عاشورا عمل می‌کنند و به صورت زیبا به منظور ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی وارد صحنه شده‌اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مسئولان ساده‌اندیشی می‌کنند، تصریح کرد: مسئولان باید با خط دهی به جوانان و آماده‌سازی خوراک فکری از گرایش آنها به فرهنگ بیگانه جلوگیری کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول