اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع مداحان کرمان:

دکان‌داری با مداحی جفا به اهل ‌‌بیت (ع) است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع مداحان استان کرمان گفت: مداحان و شعرای بسیار خوب و ارزشمندی داریم که دارای تمام ویژگی‌های مداحی هستند اما کسانی هم وجود دارند که با عنوان مداحی و ذاکری اهل ‌بیت (ع) برای خود دکان کسب و کار درست کرده‌اند.

دکان‌داری با مداحی جفا به اهل ‌‌بیت (ع) است
مهدی صدفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه مطالعه و انس با قرآن و احادیث برای یک مداح ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، گفت: مداح کم مطالعه نه تنها هیچ خدمتی به دین و فرهنگ اهل‌ بیت (ع) نمی‌کند، بلکه نتیجه کار وی ضرر و زیان به دین و جامعه است.
صدفی خاطرنشان کرد: مداحان باید از مطالب و اشعار با‌محتوا، مستند و صحیح استفاده کنند و طهارت باطنی و ظاهری، بر لطائف روح خود بیفزاید و صفای دل مردم را منتقل کند.
رئیس مجمع مداحان استان کرمان اظهار داشت: تواضع و فروتنی مداح موجب می‌شود تا حرف‌های وی بهتر در مردم اثر کرده و مورد محبت عاشقان اهل ‌بیت (ع) قرار گیرد.
وی انتقادپذیری را از دیگر ویژگی‌های مداحان و ذاکران شایسته عنوان کرد و افزود: مداحان باید اعمال خود را با گفتارشان هماهنگ کنند، دارای رفتار و گفتار مناسب و الگو و سرمشق برای دیگران باشد.
صدفی در مورد نقش مداحان در افزایش بصیرت مردم بیان داشت: امروزه ملت بابصیرت ایران توانسته است دشمن را به خوبی بشناسد و توطئه‌ها و شیوه‌های آنها را شناسایی کند و در مقابل همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها بایستد.
وی بیان داشت: این بصیرت باارزش است و یک مداح می‌تواند بخشی از برنامه خود را به این امر یعنی آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی اختصاص دهد و این مهم با انتخاب آیات،‌ احادیث و روایات مناسب با موضوع، شعر و جمله مناسب و در یک موقعیت مناسب اثرگذار است.
صدفی تصریح کرد: در جامعه امروزی مداحان و شعرای بسیار خوب و ارزشمندی داریم که دارای تمام ویژگی‌های مداحی هستند، اما کسانی هم وجود دارند که با عنوان مداحی و ذاکری اهل ‌بیت (ع) برای خود دکان کسب و کار درست کرده‌اند که این جفای به اهل ‌بیت (ع) و جامعه اسلامی است.
این مداح پیشکسوت تصریح کرد:‌ برخی با تقلید از موسیقی‌های لهوی و مضر، بیان خرافات و مطالب کذب و دروغ سعی در جذب مخاطبان خود به ویژه جوانان پرشور و بااحساس و عاشق اهل ‌بیت (ع) دارند که این ظلم در حق ائمه اطهار (ع) است. 
وی اذعان کرد: به واسطه نظام مقدس جمهوری اسلامی، وجود علما، مراجع و روحانیت و همچنین کتب و متون معتبر، شعرای متعهد و ولایی جامعه اسلامی مداحان باید از این فرصت‌ها استفاده کنند و با کسب معارف دینی و اخلاقی و قبل از ورود به این جایگاه ارزشمند آموزش‌های لازم را کسب کنند.
صدفی با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس اهل ‌بیت (ع) بیان کرد: بر اساس فرمایشات پیامبر اکرم (ص) دین کامل الهی بر پایه‌های همیشه استوار قرآن و عترت جاودانه و برای همه انسان‌ها و در تمام اعصار یک ضرورت غیرقابل انکار است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول