اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی:

مداحان از سخنرانی‌های غیر مرتبط با عاشورا خودداری کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: سخنرانان و مداحان هیئت‌ها از سخنرانی‌های سیاسی و غیر مرتبط با عاشورا در سخنرانی‌ خود خودداری کنند.

مداحان از سخنرانی‌های غیر مرتبط با عاشورا خودداری کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، امیر احمدعلی گودرزی ظهر امروز در دیدار با مسئولان هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی با اشاره به گفته امام راحل که دوام و قوام دین را در امر به معروف و نهی از منکر می‌دانستند، اظهار داشت: پیشرفت امروز کشور به دلیل برگزاری جلسات امر به معروف و نهی از منکر است.
وی به امنیت ایران در قبال کشورهای اطراف و به ویژه امنیت استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: این استان در اجرا کردن امر به معروف و نهی ازمنکر و همچنین فرهنگ اصیل مردمی پیشتاز است.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی قیام واقعی امام حسین (ع) را در امر به معروف و نهی از منکر و نماز دانست و تصریح کرد: این در حالی بود که ظلم و جور در آن روزگار شکل گرفته و به واقعیت اسلام در حال مسخ شدن بود.
گودرزی با تاکید بر اینکه دشمن هرگز جرأت تعرض به خاک مقدس جمهوری اسلامی را نخواهد داشت، افزود: امروز دشمن بر جنگ نرم مثل مواد مخدر، طلاق و ناهنجاری‌های اجتماعی روی آورده است.
وی بر نظم و انضباط پرسنل نیروی انتظامی تاکید و از همیاران محرم به دلیل همکاری خوب با نیروی انتظامی تشکر کرد.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تعصبات مذهبی باید کنار گذاشته شود، تصریح کرد: مراسم عاشورا مختص به اهل تشیع نیست بلکه این مراسم به  برادران اهل سنت نیز اختصاص دارد.
گودرزی بر اهمیت ریش‌سفیدان و بزرگان هیئت‌ها تاکید کرد و ادامه داد: ریش‌سفیدان نیز باید همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته باشند.
وی با بیان اینکه رعایت نظم و انضباط و رعایت نوبت در محل تقاطع‌ها و میادین مورد نظر است، یادآور شد: در هنگام اقامه نماز ظهر عاشورا و پخش اذان رعایت شئونات مذهبی و ادای فریضه نماز به جد مورد تاکید است.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی افزود: رعایت موازین اخلاقی و شئونات اسلامی در هیئت‌های عزاداری مورد تاکید است و از ورود جوانان با پوشش نامناسب جلوگیری می‌شود.
گودرزی افزود: :ساعات عزاداری هیئت‌ها در مساجد و تکایا به ویژه در شب‌ها مشخص می‌شود و بلندگوهای خارج مساجد بعد از ساعت 22:00 خاموش خواهد شد.
وی تصریح کرد: نباید به هیچ وجه هیئت‌های عزاداری از تمثال و شمایل و چهره‌های غلط منتسب به ائمه و شخصیت‌های مقدس کربلا استفاده کنند.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: از قمه‌زنی، علم‌کشی و برهنه شدن مردان در مراسم عزاداری و اعمال نامناسب در دسته‌جات سینه‌زنی مثل رقص گونه و سوت زدن به شدت ممانعت به عمل می‌آید.
گودرزی با بیان اینکه مداحان از اجرای نوحه‌های سبک جلوگیری کنند، تأکید کرد: بیشتر از متون پرمحتوا و مستند برای بیان دقیق و خالی از تحریف حادثه روز عاشورا بهره‌برداری شود.
وی تصریح کرد: سخنرانان و مداحان هیئت‌ها از سخنرانی‌های سیاسی و غیر مرتبط با عاشورا در سخنرانی‌ خود خودداری کنند.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مراکز 110 فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی در ایام عزاداری سالار شهیدان شبانه‌روزی آماده در یافت اطلاعات و خدمت‌رسانی به مردم و عزاداران هستند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول