اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

خرافه‌گویی مداحان موجب زیر پاگذاشتن اهداف قیام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند گفت: اگر کسی به بهانه عزاداری به کارهای خلاف بپردازد، خود به خود هدف قیام را زیر پا گذاشته و برخلاف اهداف قیام اقدام کرده‌ است.

خرافه‌گویی مداحان موجب زیر پاگذاشتن اهداف قیام است
حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه در ایام محرم باید عزاداری‌ها با خلوص نیت و الگوگیری از اهل بیت پیامبر (ص) صورت گیرد، اظهار کرد: در مداحی‌هایی که به خرافه‌گویی می‌پردازند، باید به امر به معروف و قیام امام توجه شود چراکه حفظ دنیا و ارزش‌های دینی باید مدنظر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: اگر کسی به بهانه عزاداری به کارهای خلاف بپردازد، خود به خود هدف قیام را زیر پا گذاشته و برخلاف اهداف قیام اقدام کرده‌ است.
امام جمعه نهاوند با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در بین مردم موجب عزاداری‌های با معرفت می‌شود، گفت: عزاداری‌ها در دو قسمت صورت می گیرد، یکی ابراز احساسات و عواطف که توسط ذاکرین اهل بیت انجام می‌شود و دیگری جنبه معرفتی است که توسط روحانیون انجام می‌شود که موجب افزایش معرفت عزاداران می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در منابر عزاداری‌های ایام محرم با محتوای کامل و توجه به اهداف قیام ابا عبدالله(ع) بیان شود، در این زمینه معرفت بالاتر رفته و در ارزش کار نیز مؤثر است.
مغیثی نماز اول وقت را یکی از اهداف قیام دانست و افزود: نماز ظهر عاشورا مخصوص روز عاشورا نیست بلکه پیام ابا عبدالله (ع) است که همواره باید به نماز اول وقت پایبند باشیم.
وی یادآور شد: امام حسین (ع) در میدان جنگ به نماز ایستاد و در میان دشمنان و ناجوانمردی‌هایی که مشاهده شد، پیامی را به مردم داد که بسیار ارزشمند بود.
امام جمعه نهاوند در پایان افزود: نماز اول وقت ظهر عاشورا نماد عینی و پیام روشنی برای مسلمانان است که همه باید به آن پایبند باشیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول