اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی کهگیلویه:

مداح محوری از آسیب‌های مجالس مذهبی است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی کهگیلویه گفت: امروزه در مجالس و هیئت‌ها کمتر از مبلغین و کارشناسان دینی بهره می‌برند و مداح محوری در هیئت‌ها باب شده که این امر در آینده جواب مثبت نخواهد داشت.

مداح محوری از آسیب‌های مجالس مذهبی است
به گزارش خبرگزاری فارس از دهدشت، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌طلب پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عاشورا سراسر درس و عبرت است و ایثارگری، وفاداری، مردانگی و اسرار بر حق دروسی است که ما می‌توانیم در دانشگاه عاشورا از آنها بهره گیریم.
رئیس تبلیغات اسلامی کهگیلویه افزود: باید همواره نسبت به فرهنگ عاشورا دقت نظر و مطالعه داشته باشیم و بدانیم علل وقوع حادثه عاشورا چه بوده تا بهتر بتوانیم از این درس جاودانگی سید‌الشهدا استفاده کنیم.
حسینی‌طلب در ادامه یادآور شد: اگر از عاشورا عبرت نگیریم و بصیرت نداشته باشیم در هر زمان ممکن است با کوتاهی ما رهبرانمان مجبور شوند برای احیای اسلام همان کاری را بکنند که سید‌الشهدا کرد، پس باید همواره آگاه باشیم، بصیرت داشته باشیم و در انجام فرائض کوتاهی نکنیم.
وی با اشاره به بیانات رهبری پیرامون درس‌ها و عبرت‌های عاشورا گفت: مردم و مسئولان اگر بیانات رهبری را پیرامون عبرت‌های عاشورا مطالعه کنند در این زمینه به مشکل بر نخواهند خورد.
رئیس تبلیغات اسلامی کهگیلویه با اشاره به ترویج تحریف‌ها در مجلس‌های عزاداری عاشورا تصریح کرد: دو گروه سبب تحریف در حوادث عاشورا می‌شوند، یک گروه افراد سودجو هستند که آگاهانه قصد به انحراف کشیدن مردم را دارند و گروه دیگر از روی ناآگاهی برای اینکه اشک مردم را درآورند به کم و زیاد بیان کردن حوادث می‌پردازند که این دو گره زمینه‌ساز انحراف و ترویج تحریف‌ها می‌شوند.
حسینی‌طلب در ادامه آسیب دیگری که هیئت‌ها را تهدید می‌کند مداح محوری دانست و افزود: امروزه در مجالس و هیئت‌ها کمتر از مبلغین و کارشناسان دینی بهره می‌برند و مداح محوری در هیئت‌ها باب شده که این امر در آینده خطری بزرگ خواهد بود.
این مسئول افزود: مردم باید دستگاه‌های فرهنگی را حمایت کنند و زمینه را برای حضور پررنگ‌تر علما و اندیشمندان در مجالس خود فراهم کنند.
وی بر آموزش مدیران هیئت‌ها تاکید کرد و گفت: مدیران هیئت‌ها باید آموزش دیده باشند و اگر از آموزش کافی برخوردار نباشند، زمینه‌ساز دفع جوانان می‌شوند که سازمان تبلیغات بنا بر وظیفه ذاتی خود امسال برنامه‌های متعددی برای آموزش مدیران هیئت‌ها داشته است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول