اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر خبر داد:

اشتغال 22 هزار نفر در بخش تولید خرمای بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: در سال جاری برای برداشت محصول خرمای تولیدی این استان 22 هزار نفر نیز مشغول به کار شدند.

اشتغال 22 هزار نفر در بخش تولید خرمای بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عباس تبرکی چهارشنبه شب در نشست کار گروه اقتصادی این استان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارهای دریافتی سال گذشته حدود 12 هزار تن صادرات خرما داشتیم و مصرف درون استانی نیز حدود 30 هزار تن بود.
وی افزود: این در حالی است که خرمای برداشتی استان در سال زراعی 89 و 90 حدود 172 هزار تن بوده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با اشاره به آیین نامه جدید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها و تعیین کار گروه‌های تخصصی جدید گفت: بر اساس آیین نامه جدید کار گروه تخصصی امور اقتصادی نیز با ترکیب جدید تشکیل شده است.
تبرکی بیان کرد: جذب و تامین منابع مالی از بازار سرمایه، سیاست‌های ترجیحی، جذب سرمایه و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، توسعه و پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی و دامی بخش از شرح وظایف کار گروه تخصصی امور اقتصادی است.
وی ادامه داد: ارتقا بهره‌وری از منابع و نهاده‌های بخش‌های ذی‌ربط، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، شناسایی قابلیت‌ها و مزیت‌های نسبی گردشگری استان و توسعه صنایع دستی و روستایی، تکمیلی و تبدیلی کشاورزی از دیگر وظایف و ماموریت‌های کار گروه تخصصی امور اقتصادی است.
تبرکی تاکید کرد: مسئولان سیاست‌های کار گروه‌ اقتصادی را جدی گرفته و در سال جهاد اقتصادی با همکاری هم به ویژه نظام بانکی، تحولی در فضای اقتصادی استان ایجاد کنند.
استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله گمرک، استاندارد و تحقیقات صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی برای صادرات محصولات تولیدی بوشهر باید نظارت جدی داشته باشند تا محصول با کیفیت صادر شود.
محمدحسین جهانبخش افزود: صادرات هویت یک کشور است اگر به آن توجه نشود هویت ما در خارج کشور نیز زیر سئوال می‌رود.
وی تاکید کرد: در حالی که باید در روند صادرات زمینه را تسهیل کنیم اما در تولید با کیفیت باید نظارت و سختی‌گیری داشته باشیم.
استاندار بوشهر با بیان اینکه افق ما در تولید برای صادرات است، گفت: تولید برای مصرف داخلی باید عرصه صادرات در بازارهای بین‌المللی را نیز مهیا کند.
گفتنی است نخستین نشست کار گروه اقتصادی استان بوشهر با دستور کار بررسی تولید و توزیع محصولات گوجه فرنگی و خرمای استان بوشهر تشکیل شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول