اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

استعمار پیر اقتدار ایرانیان را درک کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه ‌خلخال گفت: استعمار پیر حمایت مردمی از کاهش روابط با این نظام سلطه را به عنوان یک اقتدار همیشگی درک کرده و از این حمایت‌ها عبرت بگیرد.

استعمار پیر اقتدار ایرانیان را درک کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خلخال اظهار داشت: حرکت مجلس شورای اسلامی در کاهش روابط با استعمار پیر و روباه مکار یک حرکت انقلابی و خواست مردمی بود که سبب شد ملت ایران در اوج شادی و غرور خواستار قطع کامل روابط با کشور استثماری انگلیس باشد.
وی در حالی که نمازگزاران با صدای تکبیر همدلی و صلابت خود را نشان می‌داند تصریح کرد: حرکت دانشجویان نمادی از پایبندی ملت ایران به ارزش‌هایی است که هرگز رژیم استثماری انگلیس آن را درک نکرده و مفهوم آن را نفهمیده است.
امام جمعه خلخال با یادآوری اینکه ما همیشه همچون مولا و آقای خود امام حسین (ع) از ظالمان و استکبار زمان تبری می‌جوییم بیان داشت: عاشورا درس آزادگی را به ملت ما داده است که هرگز زیر بار سلطه و یوغ استبداد نرود.
رشتبری در ادامه سخنان خود به آثار و برکات ویژه عاشورا اشاره کرد و گفت: عاشورا محصول بی‌تقوایی انسان‌هایی بود که مال و ثروت دنیا چشم آنها را کور کرده بود.
وی با بیان اینکه تقوا و دینداری در نقطه مقابل ظالمان و مستبدان صحنه نینوا قرار دارد خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در مسلخ عشق خود، خانواده و یارانش را فدا کرد تا به دنیا این پیام را بدهد که مسلمانی ظاهری که در آن ورع و اعتقادی نباشد به درد نمی‌خورد.
رشتبری با یادآوری صفات و خصوصیات امام حسین (ع) ادامه داد: سید و سرور شهیدان با شجاعت و شهامت وصف‌ناپذیر خود ثابت کرد که دین 124 هزار پیامبر ایثار و شجاعت امام علی و مظلومیت امام حسن را حفظ کرده و مرگ را در برابر این ارزش‌ها کوچک می‌شمارد.
وی در ادامه تصریح کرد: حرکت امام حسین و شهادت فرزندان و 72 تن از یارانش دین را ثبات بخشید و ما امروز بعد از 14 قرن شاهد زنده نگه داشتن چنین اندیشه پاک و روحانی هستیم.
‌امام جمعه خلخال ‌اظهار داشت: چرا باید ما در فکر توسعه مظاهر و ادعاهایی باشیم که اصلا ریشه در دین الهی اسلام ندارد چرا که همه این حرکات و افکار و اعمال ما زمینه تبلیغات منفی و کور وهابیت را علیه شیعه برانگیخته و با تولید فیلم‌ها و تصاویر مختلف اندیشه پاک شیعیان را به تمسخر می‌گیرد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول