اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

قطع رابطه با انگلیس به نفع ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: همانطور که قطع رابطه با آمریکا در نهایت به نفع ایران تمام شد، قطع رابطه با انگلستان هم به نفع ایران خواهد بود.

قطع رابطه با انگلیس به نفع ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله مدرس، اظهار داشت: آیت‌الله مدرس مجاهدی مبارز، بصیر و شجاع بودند که به تنهایی در مقابل طرح‌های ارائه شده از سوی انگلیسی‌ها به مجلس ایستادند.
وی با اشاره به اینکه دو ویژگی نداشتن ترس و نداشتن طمع دنیا، آیت‌الله مدرس را به اوج رسانید، افزود: امروز باید مجلسیان ما روحیه شهید مدرس را داشته باشند و با توجه به در پیش بودن انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی مردم هم باید افرادی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنند که روحیه‌ای مانند آیت‌الله مدرس داشته باشند.
خطیب جمعه طبس خاطرنشان کرد: اخیراً نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدامات خوب و قابل تقدیری انجام داده‌اند که لغو قانون ارائه امتیازات و حقوق ویژه به مسئولان از جمله آن است.
وی تصویب کاهش روابط ایران با انگلستان از سوی مجلس شورای اسلامی را نیز اقدامی به‌جا و قابل قدردانی دانست و بیان کرد: انگلیسی‌ها از گذشته‌های دور به دنبال توطئه و شیطنت در ایران بودند و همانطور که قطع ارتباط ایران با آمریکا در نهایت به نفع ایران تمام شد، قطع رابطه با انگلستان هم به نفع ایران خواهد بود که مردم نیز از این موضوع حمایت کرده‌اند.
امام جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه ضمن تسلیت ششمین روز از ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، یادآور شد: یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین(ع) احیای دو اصل بسیار مهم و اساسی امر به معروف و نهی از منکر بود که براساس آیات و روایات متعدد اگر جامعه‌ای بخواهد آبرومند، سرافراز و پیروز باشد باید امربه معروف و نهی از منکر را آن طور که شایسته و بایسته است پیاده کند.
وی تصریح کرد: متأسفانه امروز در جامعه ما کمتر به امر به معروف و نهی از منکر توجه می‌شود و معمولاً مردم در برابر ناهنجاری‌ها، معاصی و گناهانی که احتمالاً در جامعه مشاهده می‌کنند، بی‌تفاوت بوده و حساسیتی از خود نشان نمی‌دهند که این بسیار بد و خطرناک است.
مهاجریان ادامه داد: خداوند متعال در آیه 104 از سوره آل عمران فرموده است: «باید در جامعه اسلامی گروهی باشند که مردم را به سوی خوبی‌ها دعوت کرده و آن‌ها را از بدی‌ها و منکرات نهی کنند که در این صورت این جامعه رستگار و عاقبت به خیر خواهد بود.»
وی گفت: برای اصلاح جامعه، باید عزمی ملی و اراده‌ای قوی و همه‌جانبه حاکم شود و تمامی مردم و به‌ویژه مسئولان و صدا و سیما امر به معروف و نهی از منکر کنند.
خطیب جمعه طبس یادآور شد: براساس روایتی از پیامبر اکرم(ص) دو دلیل اصلی ترک امر به معروف و نهی از منکر، داشتن علاقه به زندگی خوب و بدون مشکل، و تمایل به ماندن دائمی در حالت جهل و نادانی است که بر این اساس لازم است مردم بیش از گذشته به وظیفه خود در زمینه اجرای امر به معروف و نهی از منکر عمل کرده و در برابر ناهنجاری‌ها احساس مسئولیت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، کیفیت برگزاری مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع) در طبس را نامناسب دانست و اظهار داشت: حضور گسترده مرد و زن، و کوچک و بزرگ در عزاداری‌های ماه محرم در طبس آن هم در هوای سرد و حتی در فضاهای نامناسب، به دلیل عشق و علاقه آن‌ها به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، اما متأسفانه در اکثر مراسم مذهبی مردم آن‌گونه که باید و شاید بهره معنوی نمی‌برند که باید عزاداری‌ها پربارتر و همراه با معرفت بیشتر باشد.
امام جمعه طبس افزود: دو روز بزرگ و استثنائی تاسوعا و عاشورا در پیش است که نباید در این روزها تنها به بیان تاریخ کربلا اکتفا شود، بلکه لازم است سخنرانان با توجه به شرایط موجود در راستای بصیرت‌افزایی مردم و شناساندن یزیدیان زمان که علیه ارزش‌های اسلامی بسیج شده‌اند تلاش کنند.
وی همچنین ضمن تقدیر از عملیات گازرسانی و احداث شبکه داخلی گاز شهر طبس که در حال انجام است، بیان کرد: طبیعی است که برای این منظور حفاری‌های زیادی صورت می‌گیرد، اما پر شدن چاله‌ها و انجام آسفالت مربوطه، چندان اساسی و مطلوب نیست که باید نظارت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول