اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه علی بن ابیطالب (ع):

انگلیس عقبه مردمی برای افزایش کینه‌توزی علیه ایران ندارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: انگلیس امروز در سیاست­های خود در سطح منطقه‌ای، بین المللی و ساختار داخلی خودش دچار انفعال است و هیچ عقبه مردمی در داخل کشورش برای افزایش کینه‌توزی با ملت ایران ندارد.

انگلیس عقبه مردمی برای افزایش کینه‌توزی علیه ایران ندارد
علیرضا نظری امروز در گفت‌و­گو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: نظریه پردازان غربی از مدت­ها پیش نارسایی نظام سرمایه‌داری حاکم بر کشورهای خود را دریافته بودند و می‌دانستند که این نظام و ساختار در نقطه‌ای به بن بست خواهد رسید و فاصله طبقاتی فاحشی که در این کشورها وجود دارد شورش‌های وسیعی را به دنبال خواهد داشت، اما زمان دقیق وقوع این شورش­ها را نمی­دانستند.
وی افزود: امروز شاهدیم که تحولات وسیع در آمریکا شکل گرفته و دامنه­اش به کشورهای منطقه بالکان و اروپا کشیده شده است.
معاون سیاسی سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه تحولات منطقه نیز هر روز بیشتر به ضرر کشورهای غربی شکل می‌گیرد، ابراز داشت: در منطقه خاورمیانه هر روز متحدان سنتی آمریکا در معرض سقوط قرار گرفته، مسیر تامین انرژی آنها و امنیتشان روز به روز بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.
این مسئول گفت: از طرف دیگر تحولات عمیقی در کشورهای غربی در حال شکل­گیری است که به تصریح فعالان آن، متاثر از جنبش‌های اجتماعی خاورمیانه بوده که این جنبش‌ها نیز تاثیر گرفته از انقلاب اسلامی ملت ایران است.
نظری تصریح کرد: تمام این مسائل نظام سلطه را وادار کرده تا به دنبال مخدوش کردن چهره سیاسی ملت ایران با صدور قطعنامه‌ها در موضوعات مباحث هسته‌ای، حقوق بشر و فشار از طریق تحریم و تهدید باشد.
وی ادامه داد: در این میان کشور انگلیس از کشورهایی بود که همواره در شکل گیری این تهدیدات و تحریم­ها نقش مهمی را ایفا کرد.
معاون سیاسی سپاه علی بن ابیطالب(ع) اضافه کرد: انگلیس همراه با اعضای دائم غربی شورای امنیت بیشترین اقدام را در این راستا برای ضربه زدن به ملت ایران انجام داد.
این مسئول یادآور شد: اقدام مجلس در بحث اخراج سفیر انگلیس و کاهش سطح روابط سیاسی و اقتصادی با این دولت، گرچه دیر هنگام بوده ولی اقدامی مناسب برای پاسخگویی به این کشور و نمایش اقتداری برای نظام بوده است.
نظری ابراز داشت: البته پیش بینی می‌شد کشورهای منطقه یورو از آنجا که سرنوشتی مشابه دولت انگلیس دارند دست به تحرکاتی از جمله فراخوان سفرای خود و یا اخراج سفرای جمهوری اسلامی بزنند.
وی گفت: این مورد هم در تجربه سه دهه عمر انقلاب اسلامی طی چند نوبت تکرار شده و هر بار این ماجرا با خفت و ذلت کشورهای غربی تمام شده است.
معاون سیاسی سپاه علی بن ابیطالب (ع) تصریح کرد: در گذشته نیز کشورهای اروپایی در ماجرای حکم امام راحل در مورد سلمان رشدی و همچنین در ماجرای دادگاه میکونوس در آلمان، اقدام به فراخوان سفرای خود از جمهوری اسلامی کردند که بعد از گذشت مدتی به دلیل نتیجه بخش نبودن اقداماتشان، بار دیگر سفرای خود را به جمهوری اسلامی به صورت مخفیانه گسیل داشتند.
این مسئول اضافه کرد: در نوبت دوم که این موضوع تکرار شد به دلیل سخت‌گیری‌های شدید جمهوری اسلامی با التماس و واسطه قرار دادن دیگر کشورها مجددا سفرای خود را به ایران بازگرداند.
نظری تاکید کرد: شرایط امروز منطقه که قطعا به طور کامل به ضرر کشورهای غربی است از یک طرف و وضعیت داخلی این کشورها از طرف دیگر و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در داخل و در عرصه‌های بین‌المللی، حکایت از این دارد که در این مرحله نیز کشورهای اروپایی از این شگرد نتیجه‌ای به دست نخواهند آورد و در آینده مجبور به بازگرداندن سفرای خود خواهند شد.
وی ادامه داد: همان طور که در دو تجربه قبل، جمهوری اسلامی در نهایت اقتدار در قبال این موضوع موضع گرفت و در نهایت این کشورهای غربی بودند که از موضع خود کوتاه آمدند، در این مورد نیز جمهوری اسلامی همچنان در مواضع قدرتمندانه خود خواهد ایستاد.
معاون سیاسی سپاه علی بن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی با توجه به اینکه بخش زیادی از منابع نفتی خود را باید از این منطقه تامین کنند به رابطه با ملت ایران نیاز دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه 17 کشور اروپایی از 30 محصول پتروشیمی کشور ما استفاده می‌کنند و سالانه حدود 2 میلیارد دلار واردات منابع پتروشیمی از ما دارند، ادامه داد: کشورهای غربی ناگزیرند برای برآورده کردن نیازهای فوری خود با ما ارتباط داشته باشند و این قطع شدن روابط می‌تواند تاثیر بدی روی اقتصاد بحران زده آنان گذاشته و آنها را دچار مشکلات جدید کند.
نظری گفت: قطعا کشورهای غربی به ویژه انگلیس امروز در سیاست­های خود در سطح منطقه‌ای، بین المللی و ساختار داخلی خودشان دچار انفعال هستند و هیچ عقبه مردمی در داخل کشورهایشان برای افزایش کینه‌توزی با ملت ایران ندارند.
وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی امروز در بدترین شرایط خود در چند دهه اخیر هستند، متذکر شد: قطعا دولت‌هایی که عقبه مردمی نداشته باشند در بازی قدرت بازنده خواهند بود و دولتی که باید عقب نشینی کند، همان دولتی است که پشتیبانی افکار عمومی ملت خود را ندارد.
معاون سیاسی سپاه علی بن ابیطالب(ع) اذعان داشت: تحولات اخیر انگلیس و اعتصاب ۲ میلیون نفری مردم این کشور به ضعف این دولت­ها بیشتر کمک می­کند و ضعف در داخل، انفعال در مواضع بین­المللی را به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول