اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد تفرش:

تعزیه حرکت کاروان امام حسین(ع) در تفرش اجرا شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تفرش گفت: تعزیه حرکت کاروان امام حسین(ع) و یارانش از مدینه منوره تا سرزمین نینوا در تفرش اجراشد.

تعزیه حرکت کاروان امام حسین(ع) در تفرش اجرا شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، مجتبی شاه‌حسینی گفت: اجرای این تعزیه با هدف تبیین نقش فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی(ع) در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب شکوهمند اسلامی و ساماندهی و ترسیم خط مش و اهداف گروه‌های شبیه‌خوانی برگزار شد.
وی افزود: وجود تکایای متعدد، عشق و ارادت مردم این شهر به اهل بیت(ع) و هنر تعزیه از ویژگی و ضرورت برگزاری این همایش است
شاه‌حسینی صداقت، حسن خلق، حسن شهرت و عامل به احکام الهی بودن را از ویژگی‌ها و ضروریات اجتناب ناپذیر و از عوامل تاثیر گذار هنر یک شبیه خوان دانست و بر تهذیب نفس و کسب معنویات و پرهیز از مباحث غیر ضروری و تفرقه برانگیز تاکید نمود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تفرش گفت: اجرای تعزیه حرکت نمادین کاروان امام حسین(ع) به همت گروه تئاتر یاران، هیئت مذهبی حسینیه ششنا و جوانان عاشق امام حسین(ع) به صورت خودجوش برای دومین سال در این شهرستان اجرا و با استقبال گرم مردم روبه‌رو شده است.
شاه‌حسینی افزود: کاروان نمادین امام حسین(ع) تمام میادین و خیابان‌های شهرستان تفرش را طی کرده و مظلومیت و مقاومت سالار شهیدان و یاران وفادارش در راه سربلندی اسلام را برای مردم تبیین می‌کند.
وی اذعان داشت: علت و انگیزه اصلی قیام امام حسین (ع) بیداری و آگاهی دادن به مردم بود که اجرای این مراسم معنوی در بالا بردن سطح آگاهی نسل نوجوان و جوان با فلسفه قیام عاشورا از نقش به سزایی برخوردار است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول