اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری کرمان خبر داد:

اجرای تعزیه در گلزار شهدای کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری کرمان گفت:‌‌ نخستین اجرای گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار در جوار گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

اجرای تعزیه در گلزار شهدای کرمان
‌عباس سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اعلام برنامه‌های نیمه اول ماه محرم گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار اظهار داشت: گروه تعزیه ده‌زیار ‌ پنج‌شنبه 10 آذر مجلس شهادت علی‌اکبر (ع) را در گلزار شهدای شهر کرمان رأس ساعت 14 و 30 دقیقه و شنبه 12 آذر مجلس تعزیه بازار شام و شهادت حضرت رقیه (س) را در شهر جوپار بعد از نماز مغرب و عشا‌ اجرا می‌کند.
‌وی با اشاره به اینکه این گروه تا پایان ماه محرم حدود 20 مجلس تعزیه دارد، افزود: در این راستا مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) همزمان با روز تاسوعا در محل سقاخانه و دارالشفا حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده‌زیار ساعت 14 برگزار می‌شود.
‌سالاری بیان داشت: این گروه با همکاری معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، چهار مجلس تعزیه را در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در روزهای 16، 17 و 18 آذر ماه جاری برگزار می‌کند.
وی همچنین از برگزاری پنجمین همایش "بوم سرخ" در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم سال جاری خبر داد و بیان داشت: در این همایش هنرمندان به تولید آثار نقاشی و گرافیک با موضوعات عاشورایی می‌پردازند.
رئیس حوزه هنری استان کرمان عنوان کرد: در این همایش‌‌ پس از تولید آثار،‌ حوزه هنری پنج اثر برگزیده را از هنرمندان خریداری می‌کند، علاوه بر اینکه تمام لوازم کار از جمله بوم و رنگ نیز به صورت رایگان در اختیار هنرمندان قرار داده می‌شود.
وی تصریح کرد: کسانی که تمایل به حضور در این همایش را دارند، باید ثبت‌نام کرده و نوع و ابعاد اثر خود را اعلام کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول