اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام محرم‌الحرام صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در همه امامزادگان یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در تمام امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد در ایام محرم‌الحرام خبر داد.

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در همه امامزادگان یزد
حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: همزمان با ایام عزاداری امام حسین (ع)، طرح بصیرت عاشورایی در تمام امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد در ماه محرم و صفر برگزاری می‌شود.
وی اجرای نیات واقفان، ایجاد بصیرت عاشورایی با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری و امام راحل (ره)، تبیین جایگاه ولایت و ایجاد بینش سیاسی در بین آحاد مردم، تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی را از اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.
حاتمی همچنین ایجاد حساسیت نسبت به ارزش‌های دینی و مبارزه با انحرافات را از دیگر اهداف مهمی برشمرد که طرح بصیرت عاشورایی آن را دنبال می‌کند.
وی بر بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات در عزاداری‌ها تاکید کرد و گفت: مبلغان وظیفه دارند به تقویت روحیه ظلم‌ستیزی در بین مردم بپردازند و الگوهای تربیتی، رفتاری و دینی در حادثه کربلا را برای عزاداران حسینی معرفی کنند.
حاتمی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برای اجرای نیات واقفان در ماه‌های محرم و صفر را از دیگر اهداف این اداره کل دانست و افزود: برپایی نمازهای یومیه به صورت جماعت، برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا، دعوت از روحانیون و مداحان شاخص کشوری، دعوت از هیئت‌های مذهبی و عزاداری، اطعام عزاداران حسینی برای اجرای نیات واقفان از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان در ایام محرم و صفر خواهد بود.
وی سیاه‌پوش کردن کلیه بقاع و اماکن متبرکه و موقوفات و ادارات اوقاف، ارسال پیامک و پخش اطلاعیه با مضمون احادیثی از امام حسین، به راه انداختن دسته سینه‌زنی نمادین با عنوان کاروان استقبال از امام حسین (ع) و حرکت به سمت یکی از بقاع شاخص، دعوت از مردم برای عزاداری در کنار بقاع متبرکه، سخنرانی با محوریت احکام عزاداری و ... را از برنامه‌های خاص اوقاف در ایام محرم و صفر برشمرد.
حاتمی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت اطعام برای ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورایی و فرهنگ وقف شد.
وی مراسم‌های ویژه تاسوعا و عاشورا، حمایت از هیئت‌های مذهبی و اطعام از محل نیات واقفان را از دیگر برنامه‌های این طرح بیان کرد.
حاتمی اجرای برنامه پرسش و پاسخ در ماه محرم‌الحرام با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه برای ایجاد بصیرت عاشورایی و بینش سیاسی را یکی از برنامه‌های خاص اوقاف در ماه محرم اعلام کرد.
وی اضافه کرد: این طرح در دهه اول ماه محرم و صفر با حضور هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی و آحاد مختلف مردم در همه امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد برگزار می‌شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول