اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

مفهوم تشکیل دولت دینی و عاشورا بررسی شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند بر لزوم بررسی مفهوم تشکیل دولت دینی و عاشورا در برهه کنونی تاکید کرد.

مفهوم تشکیل دولت دینی و عاشورا بررسی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد ظهر امروز در مراسم ماه محرم در دماوند که با موضوع «تشکیل دولت دینی و عاشورا» برگزار شد، به زمینه‏های شکل‏گیری دولت دینی و لزوم آن و همچنین بررسی ابعاد جدید این مفهوم با توجه قیام عاشورای امام حسین (ع) پرداخت.
وی در این ویژه برنامه گفت: امام حسین برای احیای اسلام به میدان کربلا آمد و برای اصلاح افکار مردم قیام کرد.
فرماندار شهرستان دماوند بیان داشت: حرکت ایشان زمینه‏ها و خواست حکومت دینی را به مردم نشان داد تا آنها خود به دنبال چنین حکومتی باشند و مقبولیت را به مشروعیت آن اضافه کنند.
قاسمی‏فرزاد تصریح کرد: در زمان ما، مردم ایران با الهام از حرکت انقلابی و ظلم‏ستیز امام سوم شیعیان و به تاسی از ایشان، انقلاب اسلامی ایران را بنا نهادند و حکومتی برپا کردند که بنای دینی و اسلامی داشت.
فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم به انقلاب‏های اسلامی و بیداری‏های مردم کشورهای عربی اشاره کرد و افزود: مردم و اجزای تشکیل دهنده حکومت‏ها به این نتیجه رسیده‏اند که حکومتی برتر از حکومت اسلامی و دینی نیست.
قاسمی‏فرزاد به تشریح خواست و اراده حکومت‏های سوسیالیست و سرمایه‏داری در دنیا اشاره کرد و گفت: هدف اصلی و عمده آنها این بود که دین را از زندگی مردم جدا کنند و بگویند خوشبختی و شادی بدون دین امکان‏پذیر است.
وی ادامه داد: اما تحولات صورت گرفته در دنیا نشان داد که حکومت‏های سوسیالیستی و سرمایه‏داری رو به اضمحلال هستند و نشانه‏های آن در دنیای غرب و اروپا بارز است.
قاسمی‏فرزاد تاکید کرد: این نشانه‏ها لزوم داشتن حکومت دینی را تثبیت کرد و حکومت ما بر پایه ولایت فقیه نشان داد که برترین حکومت‏ها، حکومت دینی است و کشور ما باید الگوی برای همه کشورهای منطقه و جهان باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول