اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری محفل بصیرت عاشورایی در کنگاور

خبرگزاری فارس: همایش هم‌اندیشی روحانیون و مبلغین ماه محرم تحت عنوان محفل بصیرت عاشورایی در شهرستان کنگاور برگزار شد.

برگزاری محفل بصیرت عاشورایی در کنگاور
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، آیت‌الله سید محمد میریونسی از روحانیون برجسته منطقه ظهر امروز در این همایش ضمن پراهمیت خواندن نقش مبلغان مذهبی در تقویت باورهای اعتقادی مردم گفت: حفظ و تقویت بنیان‌های اعتقادی مردم از مسائل مهم در هر جامعه است و آسیب دیدن این اعتقادات رسالت جامعه را خدشه‌دار می‌کند‌.
وی ادامه داد: خدشه‌دار کردن مراسم مذهبی به ویژه آیین‌های عزاداری برای سیدالشهدا و تزریق باورهای خرافی به این مراسم، از جمله مواردی است که دشمنان نظام اسلامی برای غلبه بر اعتقادات جوانان ما به آن روی آورده‌اند‌.
این روحانی افزود‌: از وظایف مهم مبلغان دینی به ویژه در این ایام، جلوگیری از تحریف واقعه عاشورا، کمک به اجرای صحیح آیین‌های عزاداری توسط هیئات مذهبی و نیز جلوگیری از بدعت‌گذاری عده‌ای ناآگاه یا مغرض است‌.
وی با اشاره به اینکه ترویج بی‌بندوباری نیز یکی دیگر از اسلحه‌های دشمن در تقابل فرهنگی با باورهای دینی جوانان ماست، گفت: روحانیون و مبلغان دینی باید با هوشیاری و زمان‌شناسی‌، ضمن بیان مسائل کوتاه در رابطه با مشکلات جاری جامعه کنونی، در رشد و ترقی باورهای اعتقادی جوانان انقلابی و بصیرت‌افزایی آنان نقش برجسته خود را به خوبی ایفا کنند.
در ادامه این همایش، از دهیاران روستاهایی که زمینه حضور روحانیون مبلغ را در روستاهای خود فراهم کرده‌اند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول