اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام:

تعزیه دهلران در فهرست آثار ملی ناملموس قرار گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: تعزیه شهرستان دهلران در فهرست آثار ملی ناملموس کشور قرار گرفت.

تعزیه دهلران در فهرست آثار ملی ناملموس قرار گرفت
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ایلام، مسعود اسکندری با بیان اینکه تعزیه شهرستان دهلران در فهرست آثار ملی ناملموس کشور قرار گرفت، اظهار داشت: این مراسم معنوی از صحنه ورود امام و یارانش به سرزمین کربلا تا صحنه شهادت آنها توسط یزیدیان را شامل می‌شود و در واقع شرح جنگ عاشورا و ظلم و ستم‌هایی است که به خاندان رسول اکرم وارد شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع ریشه در دین مقدس اسلام و در اعتقادات شیعه دارد بنابراین 
همیشه توسط هنرمندان خوشنام دهلرانی انجام می‌گیرد.
این مسئول اضافه کرد: این مراسم معنوی گر چه در شهرستان دهلران برگزار می‌شود اما، به خاطر سابقه و اجرای صحیح و نشان دادن ستم‌ها و ظلم‌‌هایی که بر امام حسین (ع) وارد شده همه ساله در تمام استان ایلام و استان‌های همجوار اجرا می‌شود.
اسکندری تصریح کرد: افرادی از استان‌های دیگر برای دیدن این مراسم معنوی به شهرستان دهلران مسافرت می‌کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: این مراسم معنوی توسط هنرمندان شهرستان دهلران که از همه طوایف مختلف هستند، انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: البته بنیانگذار مراسم تعزیه در شهرستان دهلران مرحوم حاج جمعه اسکندری بوده که از گذشته این مراسم را اجرا ‌کرده است.
این مسئول اضافه کرد: این شبیه‌خوانی کاملا زنده و پویا است و چون ریشه در اعتقادات دین مبین اسلام دارد همیشه و تا انقلاب مهدی (عج) پایدار است.
اسکندری تصریح کرد: این شبیه‌خوانی توسط هنرمندان خوشنام دهلرانی با انتخاب رمضان محمدی‌زاده از افرادی که دارای نام نکو و حسن خلق است، انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول