اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هنرمندان استان مرکزی؛

همایش بزرگ تعزیه فرهنگستان هنر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: همایش بزرگ تعزیه فرهنگستان هنر با حضور هنرمندان استان مرکزی در این فرهنگستان برگزار می‌شود.

همایش بزرگ تعزیه فرهنگستان هنر برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، محمدحسن افشاری اظهار داشت: تعزیه و تعزیه‌خوانی نمایش آیینی، مذهبی ایرانیان است و هنری که مخصوص ایرانیان و سرزمین ایران است و ایران تنها کشور اسلامی است که نمایش تعزیه را به مقیاس جهانی آفرید.
وی تصریح کرد: ایرانیان شیعه در ساختن تعزیه و به نمایش درآوردن واقعه‌های کربلا و حدیث مصایب سیدالشهدا(ع) به سنت نمایش‌های آیینی ایرانیان قدیم و شیوه اجرای مناسک و آیین‌های آنان و پاره‌ای از عناصر اسطوره‌ای و حماسی سازنده نمایش‌های آیینی نظر داشته‌اند.
سرپرست معاونت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی
افزود: با دعوت فرهنگستان هنر گروه تعزیه‌‌خوانان استان مرکزی متشکل از 10نفر در ایام دهه اول محرم در محل رواق این فرهنگستان به اجرای مجالس مختلف تعزیه می‌پردازند.
افشاری ادامه داد: تعزیه ‌خوانانی از اراک، قم و تفرش در این گروه همکاری می‌کنند و مجالس فضل و فتاح، شاه چراغ(ع)، تعزیه بیداری اسلامی، شهادت حضرت مسلم(ع)، شهادت حر(ع)، شهادت حضرت علی‌اکبر(ع)، شهادت حضرت ابوالفضل(ع)، و شهادت امام حسین(ع) را اجرا می‌کنند.
وی از برگزاری نشست‌های تخصصی تعزیه، نمایشگاه نسخ خطی و نمایشگاهی آثار عکاسی هنرمندان از این مجالس به‌عنوان برنامه جانبی در محل فرهنگستان خبر داد.
گفتنی است، این گروه به سرپرستی حسن مجللی و کارگردانی اسماعیل مجللی همه روزه از روز اول محرم تا روز عاشورا راس ساعت 15 اجرای تعزیه خواهند داشت.
حسن مجللی، مصطفی مجللی، نصرالله باباعلی، مرتضی شاه‌حسینی، امیر حمامیان، حسین ملکی، مجتبی بهرامی و غلامرضا مشایخی در این مجالس به ایفای نقش خواهند پرداخت.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول