اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

فعالیت ۱۱۴ گروه تعزیه‌خوانی در در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از صدور مجوز فعالیت برای 114 گروه تعزیه‌خوانی این استان در ایام محرم و صفر جاری خبر داد.

فعالیت ۱۱۴ گروه تعزیه‌خوانی در در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهمن اکبریان ظهر امروز در جمع هیئت‌های مذهبی این استان، اظهار داشت: محرم بخشی از هویت اساسی شیعه است که امروز ما به وجود این این فرهنگ عاشورایی و ارزش‌های آن به خود می‌بالیم و آن را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم.
وی افزود: تاریخ کربلا، هویت شیعه محسوب شده و هرجا به اصل و هویت خود بازگشته‌ایم همان بازگشت سبب فخر و مباهات برای جهان اسلام به‌ویژه شیعه شده است.
اکبریان تصریح کرد: بنابراین باید از فرصت برگزاری مراسم عزاداری حسینی در ماه محرم برای تببین و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری بهترین استفاده را برد و برای تحقق این هدف مهم نقش مداحان و مبلغان مذهبی و تعزیه‌خوانان بسیار موثر است.
معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به نقش تعزیه در بازشناسایی ابعاد و زوایای واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: تعزیه‌خوانی یک هنر ایرانی است که در سطح جهان با سبک ایرانی شناخته شده و می‌توان از طریق آن حقایق کربلا و روز عاشورا را برای مردم به نمایش گذاشت.
اکبریان از صدور مجوز برای 114 گروه‌ تعزیه‌خوان این استان در ایام ماه محرم و صفر خبر داد و افزود: برای این گروه‌ها پس از احراز صلاحیت از نظر هنری و اجتماعی از سوی سرپرست گروه و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مجوز فعالیت در ایام ماه محرم و صفر صادر شده است.
وی در ادامه به برنامه‌های این اداره‌کل در ماه محرم اشاره کرد و گفت: اجرای تعزیه در سراسر استان، برگزاری سوگواره خون  و خورشید و برپایی کارگاه‌های آموزشی از جمله این برنامه‌هاست. 
معاون فرهنگی هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرشنان کرد: تعزیه‌خوانی دارای آداب و اصولی است که با رعایت این اصول می‌توان در بازشناسی زوایای واقعه کربلا برای آحاد مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان گام مهمی برداشت.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول