اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جنوب کرمان انجام شد؛

احیای 105 هکتار اراضی موقوفه تعزیه امام حسین (ع)

خبرگزاری فارس: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: 105 هکتار از اراضی موقوفه که وقف تعزیه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در جنوب کرمان شده بود، احیا شد.

احیای 105 هکتار اراضی موقوفه تعزیه امام حسین (ع)
مهدی شریف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، 105 هکتار از اراضی موقوفه «بی‌بی‌ کوچک» واقع در روستای مرجان به ارزش 10 میلیارد و 500 میلیون ریال احیا و سند مالکیت آن نیز به نام موقوفه صادر شد.
وی افزود: مرحوم «بی‌بی کوچک» در سال 1257 هجری قمری سه دانگ از اراضی روستای مرجان را وقف تعزیه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) کرد.
شریف تصریح کرد: سال‌های متمادی توسط خود واقف و متولیان پس از وی به وقف عمل شده بود که با خشکسالی‌های اخیر و همچنین تصرفات غاصبانه توسط مجاوران موقوفه و سایر افراد به صورت کامل از وقف خارج شده بود.
وی بیان داشت: با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته، این موقوفه به صورت مجدد احیا و تمام متصرفان در حال انجام تنظیم سند اجاره با اوقاف هستند.
شریف عمل به نیت واقف را مهم‌ترین عامل در راستای تشویق مردم به انجام وقف جدید دانست و عنوان کرد: ملک وقفی برای همیشه وقف است و هرگز از وقف خارج نمی‌شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت و شش شهر جنوبی استان کرمان بیان کرد: همه تلاش کارکنان اوقاف در بخش موقوفات احیا ، عمران و آبادانی موقوفات و عمل به نیت واقف است که در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم.
وی بیان داشت: براساس نظر علمای دین و مراجع عظام تقلید نماز خواندن، زندگی کردن و هر عملی که در ملک وقف بدون پرداخت بهای آن باشد، شرعاً حرام است و غضب محسوب می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول