اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون استاندار خراسان جنوبی:

رسالت فنی و حرفه‌ای توسعه آموزش‌های بومی منطقه است

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی گفت: رسالت فنی و حرفه‌ای توسعه آموزش‌های بومی متناسب با اقلیم منطقه و خراسان جنوبی است.

رسالت فنی و حرفه‌ای توسعه آموزش‌های بومی منطقه است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا گلرو شنبه‌شب در مراسم معارفه مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت مهارت در سطح کشور اظهار داشت: موضوع مهارت‌اندوزی به عنوان شاه کلید حل مشکلات اشتغال کشور است که باید به این امر توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
وی افزود: در راستای مهارت‌اندوزی در چند سال اخیر تشکیل نظام جامع مهارت و حرکت به سمت سازمان ملی مهارت در سطح کشور انجام گرفته است.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی یکی از علل نرخ بیکاری در افراد دانشگاهی را عدم مهارت کافی دانست و گفت: باید به موضوع مهارت در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
گلرو با بیان اینکه امروز مشکل اشتغال نداریم، ادامه داد: مشکل اصلی کشور عدم مهارت در تمامی زمینه‌های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر زمینه‌ها است.
وی چرخش مالی را مشکل اصلی اشتغال استان دانست و اذعان داشت: انتظار می‌رود حلقه مفقوده مهارت‌اندوزی به نحو متناسبی در سطح استان و کشور جای خود را باز کند.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیاری از رشته‌های مراکز فنی و حرفه‌ای متناسب با شرایط اقلیمی خراسان جنوبی نیست، ادامه داد: رسالت فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی است که آموزش‌های بومی منطقه را توسعه دهد.
گلرو داشتن نیروی بومی ماهر را زمینه توسعه پایدار دانست و اذعان داشت: اگر بخواهیم توسعه پایدار داشته باشیم باید نیروی بومی ماهر آموزش دهیم.
وی یادآور شد: امید است روزی برسد که خراسان جنوبی نیروی غیر ماهر نداشته باشد و در راستای توسعه پایدار گام بردارد.
مدیر کل جدید فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز با اشاره به برنامه‌های خود در این نهاد اظهار داشت: تشکیل اتاق فکر با حضور کارشناسان و مدیران سابق این نهاد در راستای پیشبرد اهداف فنی و حرفه‌ای استان از نخستین برنامه‌های این نهاد است.
حسین خوشایند ارتقای جایگاه فنی و حرفه‌ای بین مردم، ارتقاء و گسترش مهارت آموزی به سمت روستاها و نقاط دور دست، افزایش مربیان مراکز فنی و حرفه‌ای و تقویت آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای را از دیگر برنامه‌های این نهاد عنوان کرد.
وی اجرای طرح نوین استاد شاگردی را دیگر برنامه‌های این نهاد دانست و گفت: در اجرای این طرح اقداماتی شروع شده که در این زمینه باید فعالیت‌هایی را آغاز و این طرح را گسترش دهیم.
مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی راه‌اندازی رشته‌های جدید بر اساس نیاز خراسان جنوبی را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد و یادآور شد: ایجاد و راه‌اندازی مراکز علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای از دیگر برنامه‌های کاری این سازمان است.
در این مراسم از زحمات علیرضا ابراهیمی سرپرست سابق فنی و حرفه‌ای استان تقدیر و حسین خوشایند به عنوان مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی منصوب شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول