اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی دو ماه گذشته صورت گرفت:

ارائه 12 هزار نفر ساعت آموزش در فنی و حرفه‌ای گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس فنی و حرفه‌ای گچساران از اجرای 12 هزار نفر ساعت آموزش طی دو ماه گذشته در این مرکز آموزشی خبر داد.

ارائه 12 هزار نفر ساعت آموزش در فنی و حرفه‌ای گچساران
سید یدالله افضلی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توفیق قابل توجهی در پرورش نیروی کار ماهر یعنی سرمایه انسانی و تربیت نیروی انسانی خود اشتغال یعنی کارآفرین دارند.
وی افزود: یادگیری مهارت در مراکز فنی و حرفه‌ای به‌عنوان یک راه میان‌بر در راستای توسعه سرمایه انسانی نقش مهمی ایفا می‌کنند.
رئیس فنی و حرفه‌ای گچساران خاطرنشان کرد: برای دستیابی به توفیقات بیشتر در آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، نیازمند توجه جدی‌تری به ابعاد انگیزشی، تجهیزاتی، آموزشی و ساختاری در این سازمان و دیگر بخش‌ها و ادارات جامعه است.
افضلی نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار را مهم ارزیابی کرد و افزود: این آموزش‌ها در کشورهای در حال توسعه نه تنها عهده‌دار تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصاد این کشورها می‌باشد، بلکه از طریق بسترسازی خود اشتغالی، به حل مشکل بیکاری نیز کمک می‌کند.
وی بیان کرد: افزایش بهره‌وری نیروی کار، پدیده‌ای انکار ناپذیر در سطح جهان بوده و به‌کارگیری فناوری‌های جدید، سازمان‌دهی علمی فعالیت‌های اقتصادی، کاربری بهینه منابع مالی، بازسازی ساختار تولید و توزیع با بهره‌گیری از فرایندهای پیشرفته از جمله عوامل مهم در این زمینه هستند.
این مقام مسئول در گچساران تصریح کرد: فرآیند آموزش در سازمان فنی و حرفه‌ای در ارتباط با ایجاد اشتغال، حل مشکلات، نیازها و انتظارات بازار کار و جامعه از اثربخشی مناسب برخوردار بوده و لازم است توجه بیشتری به آن شود.
افضلی خاطرنشان کرد: رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان متولی اصلی امر آموزش مهارت و تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات وظیفه‌ای سنگین و رسالتی بزرگ و مهم است.
وی افزود: لازمه تحقق همه‌جانبه این امر مهم بسترسازی شایسته و فراهم‌‌کردن زیرساخت‌های لازم است.
افضلی افزود: مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران در راستای تحقق اهداف و پیروی از سیاست‌های کلان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و به‌منظور افزایش بهره‌وری، کارآیی و توسعه امر آموزش همگانی و عمومی مهارت از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای گچساران گفت: در طول دوماهه گذشته تاکنون افزون بر 12 هزار نفر ساعت در این مرکز در رشته‌های کامپیوتر درجه 2، لوله‌کشی آب سرد و گرم، آرماتوربند درجه 2 و کمک‌نقاش ساختمان آموزش ارائه شده است.
افضلی عنوان کرد: با هماهنگی مرکز بهزیستی گچساران تعداد 150 نفر از معتادان بهبودیافته برای کسب آموزش‌های لازم به مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران معرفی شده‌اند.
وی گفت: رفتار درمانی، ایمنی و بهداشت روانی و برق‌کار ساختمان از جمله آموزش‌هایی است که برای این افراد در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول