اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ا‌ی خراسان جنوبی خبر داد:

تحقق 88 درصد تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای سربیشه

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون 88 درصد تعهدات آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سربیشه محقق شده است.

تحقق 88 درصد تعهدات آموزشی فنی و حرفه‌ای سربیشه
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سربیشه تعهدهای آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سربیشه را 79 هزار نفر ساعت اعلام کرد.
وی افزود: تاکنون 70 هزار نفر ساعت در غالب رشته‌های تعمیرکار اتومبیل‌های سواری، لوله‌کشی گاز خانگی، تعمیر کار برق خودرو، تراش سنگ‌های قیمتی، جوشکاری E8 وE9، نازک‌دوزی و سرویس‌کار تراکتور و تیلر محقق شده است که مجموعأ 88 درصد تعهدات مرکز تحقق شده است.
فرماندار سربیشه گفت: اعتبار این پروژه در سال جاری 115 میلیون تومان است و قول مساعد در مورد تکمیل ساختمان در اسرع وقت را خواستاریم.
غلامرضا حسین‌پور با تأکید بر ضرورت ایجاد اشتغال در بخش خصوصی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند زمینه اشتغال در سربیشه را فراهم کند.
وی یادآور شد: بر اساس برنامه‌های پنج ساله، سهم اشتغال سربیشه در سال جاری یک‌هزار و 570 نفر است.
فرماندار سربیشه بر ایجاد رشته‌های علمی و کاربردی مربوط به فنی و حرفه‌ای در سربیشه تاکید کرد و افزود: باید آموزش‌هایی که منجر به اشتغالزایی فوری می‌شود در دستور کار فنی و حرفه‌ای قرار گیرد.
سرپرست مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سربیشه نیز گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سربیشه از سال 85 با دو کارگاه ثابت آغاز به فعالیت کرده که در حال حاضر با پنج کارگاه ثابت مشغول به فعالیت است.
علی عباسی افزود: در شهرستان سربیشه تعداد 10 آموزشگاه در حرفه‌های طراحی دوخت، فناوری اطلاعات و آرایش و پیرایش زنانه در بخش خصوصی فعالیت دارند که از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 208 نفر در این آموزشگاه‌ها آموزش دیده که از این تعداد کارآموز 168 نفرموفق به دریافت گواهینامه مهارت شده‌اند.
وی تصریح کرد: در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان از ابتدای سال جاری تعداد 200 نفر کارآموز در 13 دوره آموزشی در رشته‌های تعمیر، برق و سرویس و نگهداری خودرو، جوشکاری اسکلت ساختمان، لوله‌کشی گاز خانگی و تجاری، تراش سنگ‌های قیمتی، پرورش شترمرغ و طراحی دوخت در بخش‌های کارگاه‌های ثابت، سیار و هجرت روستایی آموزش دیده که از این تعداد کارآموز170 نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شده‌اند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول