اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای یزد:

فنی و حرفه‌ای خلأ آموزش‌های عملی را جبران می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: فنی و حرفه‌ای خلا آموزش‌های عملی و حرفه‌ای را در جامعه جبران می‌کند.

فنی و حرفه‌ای خلأ آموزش‌های عملی را جبران می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد، علیرضا شهبازی در جمع کارآموزان فنی و حرفه‌ای در اجرای طرح بازدید از مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای استان یزد در مورد فلسفه آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: بشر از دیرباز برای بالا بردن جایگاه مکانی و اجتماعی خود به آموزش نیاز داشته است که در این زمینه می‌توان آموزش را به دو صورت آموزش آکادمیک و آموزش حرفه‌ای تقسیم کرد.
علیرضا شهبازی ادامه داد: آموزش‌های آکادمیک در دانشگاه‌ها و آموزش‌های حرفه‌ای در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد که می‌تواند خلأ مهارت را در سیستم آموزش‌های حرفه‌ای و عملی جبران کند.
وی با اشاره به زمان قابل توجه آموزش‌های عملی فنی و حرفه‌ای بیان کرد: آموزش کارآموز در محیط کارگاه و شرایط واقعی کار، استفاده از وسایل و تجهیزات و حضور استادکاران و مربیان با تجربه از عوامل تأثیرگذار در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.
شهبازی نیازهای گروه‌های بهره‌بردار از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را مشاوره شغلی برای افراد جویای کار برای انتخاب مهارت جدید، بالا بردن سطح آموزشی افراد شاغل برای ارتقای سطح شغلی، آموزش روستائیان برای ماندگار بودن در روستاها، آموزش مهارت مرتبط با رشته برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان و آموزش کارآفرینی برای عموم عنوان کرد.
وی اهمیت مشاوره و هدایت آموزشی ـ شغلی برای کارآموزان را افزایش اعتماد به نفس، ایجاد رضایت و موفقیت در حرفه دانست و افزود: کارشناسان مشاوره در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه‌ای استان مستقر هستند و به امر مشاوره می‌پردازند اما انتخاب حرفه توسط خود کارآموز و با دیدن کارگاه‌های آموزشی انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول