اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت می‌گیرد؛

اجرای طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با سراسر کشور برنامه بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان از بیست و هشتم تا سوم َآذرماه برگزار می‌شود.

اجرای طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش  فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی، محمدرضا سیابانی اظهار داشت: این طرح در راستای تحقق سیاست‌های اشتغال ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با هدف اطلاع‌رسانی، هدایت و فراگیر کردن آموزش‌های مهارتی، ترغیب و تشویق جوانان به یادگیری آموزش‌های مهارتی، اشتغال‌زایی افراد، در راستای تحقق شعار هر ایرانی یک مهارت و نیز ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی اجرا می‌شود. 
وی تصریح کرد: با توجه به آمار قابل توجه افراد بیکار و فاقد تخصص‌های مورد نیاز بازار کار، اجرای این طرح را فرصت مناسبی برا ی هدایت این افراد به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست.
سیابانی گفت: دستیابی به توسعه پایدار، اشتغال کامل، بهره‌وری بنگاه‌های اقتصادی و فناوری پیشرفته مستلزم توسعه منابع انسانی و ارتقاء سطح دانش و مهارت فنی و حرفه‌ای نیروی کار است.
وی ادامه داد: این مهم جز با نهادینه شدن فرهنگ مهارت آموزی در کشور، ارتقاء شأن و منزلت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و معرفی خدمات این مراکز در میان آحاد جامعه به ویژه جوانان محقق نمی‌شود.
سیابانی، آشنایی جوانان علاقه‌مند به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را زمینه‌ساز جذب استعدادها و کمک به شکوفایی آنها دانست و اجرای طرح بازدید همگانی از مراکز را زمینه‌ای برای برقرای ارتباط با علاقمندان ذکر کرد.
وی اظهار داشت: همه مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان آماده پذیرایی از بازدید کنندگان اعم از مدیران صنایع و کارخانجات، اساتید دانشگاه‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، کارکنان اصناف و صنایع، کارجویان و عموم مردم هستند.
سیابانی اضافه کرد: آموزش دوره‌های مهارتی در مراکز ثابت دولتی مجهز به جدیدترین تجهیزات کارگاهی و آموزشی برای همه مخاطبان به صورت رایگان انجام می‌شود و در پایان دوره به شرکت کنندگان در صورت قبولی در آزمون تئوری و عملی، گواهینامه با کد بین‌المللی اعطا می‌شود.
وی تاکید کرد: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی، از تاریخ ۲۸ آبان تا سوم آذرماه سال جاری پذیرای علاقمندان است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول