اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاوه:

موج اسلام‌خواهی از ویژگی‌های انقلاب‌های منطقه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاوه گفت:‌ پیروزی مسلمانان در انتخابات تونس و مغرب و پیروزی قطعی احزاب مسلمان در انتخابات پیش روی مصر نشان دهنده بیزاری جوانان از ترویج فرهنگ غرب در جوامع‌شان و به تعبیری دیگر موج اسلام‌خواهی نسل جوان است.

موج اسلام‌خواهی از ویژگی‌های انقلاب‌های منطقه است
به گزارش خبرگزاری فارس از پاوه، ماموستا ملا‌قادر قادری در همایش عفاف و حجاب که پیش از ظهر امروز در پاوه برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم انسان را از افتادن به دام شیطان و همدستانش بر حذر می‌دارد و هشدار می‌دهد که آن‌ها شما را می‌بینند در حالی که شما آنها را نمی‌بینید، لذا از راه‌های گوناگون و به شیوه‌های مختلفی که نهان از دید شماست به شما یورش می‌آورند و ما شیاطین را دوست و یار کسانی ساخته‌ایم که ایمان نمی‌آورند.
وی افزود: نفوذ شیطان در درون انسان باعث می‌شود مکارم اخلاقی کمرنگ شده و به تدریج از بین بروند و رفتاری ناپسند از انسان سر بزند که این رفتار نشانه قبح سیرت است.
امام جمعه پاوه ضمن تمجید از زنان و دختران شهرستان پاوه که در حفظ کرامت خود نهایت کوشش را به خرج می‌دهند، گفت: حفظ ناموس، دوری جستن از اعتیاد و مشروبات الکلی، دوری از صفات ناپسندی چون دزدی و توفیق خواهران در کسب درجات علمی از امتیازات بسیار خوب زنان خطه اورامانات است.
وی خاطر‌نشان کرد: اعتیاد در کل شهرستان پاوه کم‌تر از 2 درصد و در بین خواهران صفر است و این آمار نشان دهنده وجود مادرانی متعهد در این دیار است که نهایت تلاش خود را در راه تربیت فرزندانی صالح به کار گرفته‌اند.
چهره برتر فرهنگ عمومی استان کرمانشاه در عین حال با انتقاد از برخی رفتار زنان و دختران جوان عنوان کرد: ترک کردن لباس محلی از سوی بیش از 80 درصد جوانان، بی‌توجهی به حفظ کامل حجاب و شکایت‌های بی‌مورد از شوهران، آفاتی است که در جامعه وجود دارد و باید در جهت کم کردن اثرات سوء آنها گام‌هایی اساسی برداشته شود.
امام جمعه پاوه گفت: آمار طلاق در شهرستان پاوه غیر قابل قبول است طوری که در برخی ماه‌های سال آمار طلاق یک سوم آمار ازدواج همان ماه است که مهم‌ترین امر در پیش آمدن این وضعیت توقعات بی‌جا از سرپرستان خانوار است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاوه با اشاره به کلاس‌های فرهنگی که طی هشت سال اخیر در کانون فرهنگی مسجد قبا این شهر تشکیل شده است، اظهار کرد: عدم شرکت یا شرکت بسیار کمرنگ معلمان و مربیان پرورشی و کارمندان زن سایر ادارات در این کلاس‌ها باعث تأسف است، چرا که یکی از برنامه‌های ما در این کلاس‌ها امر به معروف بوده و لازم است اطلاعاتی که در کلاس‌ها ارائه می شود توسط مربیان به نسل جوان منتقل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب‌های اخیر منطقه را موج اسلام‌خواهی نسل جوان دانست و ادامه داد: پیروزی مسلمانان در انتخابات تونس و مغرب و پیروزی قطعی احزاب مسلمان در انتخابات پیش روی مصر نشان دهنده بیزاری جوانان از ترویج فرهنگ غرب در جوامع‌شان و به تعبیری دیگر موج اسلام‌خواهی نسل جوان است.
امام جمعه پاوه با برشماری برنامه‌های دشمنان برای جوامع اسلامی تأکید کرد: بی توجه کردن مسلمانان به قرآن، تفرقه‌افکنی، ایجاد شهبه در بین جوانان نسبت به پاسخگو نبودن اسلام به نیازهای عصر حاضر و ترویج بی‌حجابی از برنامه‌های خطرناک و خزنده‌ای است که هوشیاری همگان را برای مقابله، طلب می‌کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول