اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

دانشگاه‌ها عاملان ترویج حجاب در جامعه هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش از عاملان حجاب و عفاف در جامعه هستند.

دانشگاه‌ها عاملان ترویج حجاب در جامعه هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین نقی باقری پیش از ظهر امروز در همایش حجاب و عفاف که با حضور دانشجویان دانشگاه‌ پیام نور این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ارکان مقدس دین اسلام حفظ حجاب است که چادر به‌عنوان پوشش در آن ضروری تلقی می‌شود.
وی با بیان اینکه عفاف و حجاب برگرفته از اهداف و اسلام و انقلاب بوده است افزود: اسلام بر پوشش اسلامی در حوزه‌های عفاف و حجاب تاکید دارد و این اصل مهم را محدود به زن ندانسته و تبعیت از اصل عفاف بر مردان نیز ضروری است.
وی ادامه داد: الگوهای حجاب و عفاف جامعه اسلامی بانوان بزرگ اسلامی حضرت فاطمه، حضرت زینب و حضرت معصومه هستند که نقش‌پذیری از این بزرگواران کلید مصونیت از هرگونه گزندی از سوی نامحرمان است و بانوان ایران اسلام لازم است تا با رعایت آن در سالم‌سازی زندگی اجتماعی خود کوشا باشند.
امام جمعه شاهین‌دژ در ادامه تصریح کرد: بانوان مسلمان جامعه باید توجه داشته باشند که در حفظ پوشش ظاهری دقت داشته باشند و این‌گونه مراسم‌ها تاثیر زیادی در حجاب ظاهری دارد.
باقری در ادامه تاکید کرد: ‌یکی از مهم‌ترین علل حجاب برای زنان حفظ ارزش والای آنها است بدون شک جامعه‌ای از سلامت کامل برخوردار است که خانواده به‌عنوان جزو کوچک جامعه از سلامت و استحکام کامل و کافی برخوردار باشد، از این رو اگر خواهان سلامت و تقویت بنیان جامعه هستیم، باید همه نیروهای خود را در جهت استحکام و تقویت پیوندهای خانوادگی بسیج کنیم.
وی با بیان اینکه استعمار سعی در ترویج برهنگی زنان جامعه دارد گفت: نمونه‌ای از خدشه‌دار کردن فرهنگ عفاف و حجاب از سوی دشمن درآندولوس محسوس بوده است.
امام جمعه شاهین‌دژ خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش از عاملان ترویج عفاف و حجاب هستند و اگر هماهنگی مطلوبی از طریق دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد به نتیجه مطلوبی می‌رسیم و نیز انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی تاثیر زیادی در پیشگیری از بدحجابی دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول