اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان تامین اجتماعی استان زنجان تاکید کرد:

لزوم توجه ریشه‌ای به حجاب و عفاف در جامعه

خبرگزاری فارس: معاون درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اثرهای رعایت حجاب و عفاف در جامعه گفت: توجه ریشه‌ای به مسئله حجاب و عفاف در جامعه ضرورت دارد.

لزوم توجه ریشه‌ای به حجاب و عفاف در جامعه
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد عابدی ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر با محوریت عفاف حجاب اظهار داشت: یکی از آفت‌های زندگی بحث بدحجابی در جامعه است.
وی با بیان اینکه آنچه که در ظاهر انسان‌ها پدیدار می‌شود نشان‌دهنده تفکر باطنی آن است، افزود: هر عملی که افراد جامعه انجام می‌دهند در نگاه کلان اثر مستقیم در اجتماع دارد، چرا که از خانواده که واحد کوچک اجتماعی است جامعه تشکیل شده و همانگونه که رفتار فرد در جامعه موثر بوده اشخاص نیز از اجتماع و قوانین آن تاثیر می‌پذیرند.
معاون درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی دارای آثار اجتماعی نیز است، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که در آن مردان و زنان با حفظ حدود و حقوق دیگران ظاهر می‌شوند، محیط آرام و امنی را برای جوانان فراهم ساخته و به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت.
وی افزود: اگر زنان جامعه باحجاب باشند هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می‌مانند و هم در جامعه سلامت خانوادگی حفظ می‌شود.
عابدی تصریح کرد: در جامعه‌ای که محیط خانواده تحت تاثیر خودنمایی‌‌های عده‌ای از زنان بدحجاب و بی‌حجاب قرار نمی‌گیرد، هم مراکز اجتماعی مثل اداره‌ها و بیمارستان‌ها در کمال سلامت رفتاری خواهند کرد و هم بزهکاری‌های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.
معاون درمان تامین اجتماعی استان زنجان یادآور شد: وقتی که به صحنه تفکرات عالم نگاه کرده و بینش اسلام را مشاهده می‌کنیم به روشنی در می‌یابیم که جامعه بشری هنگامی خواهد توانست نسبت به مسئله زن و رابطه زن و مرد سلامت و کمال مطلوب خود را پیدا کند که دیدگاه‌های اسلام را بدون کم و زیاد و بدون افراط و تفریط درک کرده و کوشش کند آن را ارائه کند.
وی افزود: هدف اسلام از ابتدا در تاکید بر حجاب زنان در جامعه این بوده که رشد فکری، اجتماعی، سیاسی، علمی و بالاتر از همه فضیلتی و معنوی زنان به حد اعلا برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری حد اعلای فایده و ثمره را داشته باشد.
عابدی با اشاره به اینکه مسئله حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست، خاطر نشان کرد: حجاب به هیچ ‌وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی وعلمی برای زنان نیست.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول