اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز توحید در ایتالیا:

دموکراسی غربی ظاهری نمادین در دست ابرقدرت‌ها است/حجاب من پرچم و محافظ من است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز توحید در ایتالیا گفت: دموکراسی غربی ظاهری و نمادین در دست ابرقدرت‌های غربی است.

دموکراسی غربی ظاهری نمادین در دست ابرقدرت‌ها است/حجاب من پرچم و محافظ من است
"آنا جوانا مالو دروتسو" در حاشیه مراسم بزرگداشت ادواردو آنیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در ایتالیا هرگز اجازه برگزاری چنین مراسمی برای معرفی شخصیت‌هایی مانند ادواردو و واقعیت‌های زندگی آنها به ما داده نمی‌شود زیرا دموکراسی غربی تنها جنبه ظاهری و تبلیغاتی دارد.
وی با اشاره به اینکه ادواردو آنیلی را از قبل نمی‌شناخته تصریح کرد: وی از خانواده‌های پولدار ایتالیایی بود و من تنها تصاویر او را از طریق تلویزیون می‌دیدم.
رئیس مرکز توحید در ایتالیا افزود: 10 سال پیش زمانی که به ایران آمدم وی را توسط سی‌دی‌هایی که در ایران تولید شده بود، شناختم.
وی با بیان اینکه من ادواردو را ستایش می‌کنم، تاکید کرد: ادواردو یک انسان واقعی بوده زیرا تنها با خواندن قرآن تصمیم گرفت مسلمان شود و به نظر من این امر ودیعه الهی برای او بود.
دروتسو با اشاره به بحران جامعه غرب تصریح کرد: این بحران که امروزه کل غرب را فراگرفته هم از نظر ایدئولوژی و ظواهر اجتماعی قابل بررسی است و هم از لحاظ اقتصادی.
همشهری ادواردو آنیلی ابراز امیدواری کرد: جنبش‌هایی که در شمال آفریقا و مرکز شرق آسیا آغاز شده از دریای مدیترانه عبور کرده و در اروپا نیز نمود پیدا کند.
وی درباره فراگیر شدن این جنبش در ایتالیا تاکید کرد: این حرکت به زودی در ایتالیا فراگیر نمی‌شود اما مطمئنم در زمان مناسب راه خود را پیدا می‌کند.
دروتسو افزود: اکنون تا حدی این موضوع به ویژه در بین جوانان مطرح شده اما ما اکنون در لایه‌های اول این جنبش قرار داریم.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تأثیر مثبت خود را در انقلاب‌های اخیر و بیداری‌های اسلامی گذاشته بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران به کشور ایران ختم نشد بلکه این موج  ادامه یافت تا اینکه به انقلاب‌های اخیر منتهی شد.
دروتسو درباره ترویج افکار نامناسب درباره ایران مانند عدم آزادی زنان و تروریست بودن ایران توسط آمریکا تاکید کرد: این‌ها ابزاری در دست کاپیتالیسم و امپریالیزم جهانی است تا تأثیر اسلام را از بین ببرد.
وی با اشاره به یافتن تعدادی از دوستان ادواردو در ایتالیا تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در کشور ایتالیا برای هم‌اندیشی و روشن‌سازی اذهان و شناساندن این جور شخصیت‌ها به دنیای اسلام و تبلیغات وجود دارد این درخواست را دارم که طرفداران ادواردو در ایران و ایتالیا با هم ملاقات‌هایی داشته باشند.
رئیس مرکز توحید در ایتالیا اضافه کرد: ما در کشور ایتالیا به دلیل سانسور دستمان بسته است و شما هم چون در ایتالیا نیستید نمی‌توانید به صورت مستقیم تبلیغ کنید.
وی با اشاره به اینکه این موضوع برایش مهم است، تاکید کرد: این موضوع برای ما بسیار مهم است که حامیان ادواردو در هر دو کشور با هم صحبت کنند و به تبادل ایده‌ها و ایدئولوژی‌ها بپردازند.
دروتسو ادامه داد: من به دوستان جوانم در ایران این ایده را می‌دهم که ادواردو را به عنوان یک نماد فراموش نکنید و شیفته او باشید در غیر این صورت اقدامات ما در ایتالیا بدون نتیجه می‌ماند.
وی با اشاره به اینکه حامیان ایرانی ادواردو برای ادامه راه او بسیار مهم هستند، بیان داشت: ما در ایتالیا قادر به انجام کاری نیستیم و اگر شما این مسئله را جدی نگیرید و در راستای ترویج آن اقدامات بیشتری نکنید ما نیز در ایتالیا نمی‌توانیم درباره این موضوع کار کنیم.
همشهری آنیلی افزود: ایتالیایی‌ها با توجه به تبلیغات غربی تصور می‌کنند مرگ ادواردو به صورت خودکشی بوده و تنها کشوری که می‌تواند روی این مسئله و شهادت ایشان تحقیق و جستجو کند، ایران است.
وی درباره شناخت مردم ایتالیا از ایران و اسلام تاکید کرد: ایتالیا کشور کاتولیکی است که مردم آن درباره اسلام شناخت چندانی ندارند و دو دشمن مهم نیز دارد.
دروتسو ادامه داد: یکی از این دشمنان جهل و دیگری تبلیغات منفی درباره اسلام و ایران است.
وی درباره چگونگی مسلمان شدنش تصریح کرد: در اغلب مواقع وقتی یکی از زنان غربی مسلمان می‌شود علت آن ازدواج با یک مرد مسلمان بوده و شوهر من نیز ایرانی است.
رئیس مرکز توحید در ایتالیا اضافه کرد: شوهر من اصراری برای مسلمان شدنم نداشت و تنها کتاب‌هایی را به من توصیه کرد بخوانم که نخستین کتابی که مطالعه کردم کتاب شناخت اسلام آیت‌الله طباطبایی بود.
وی در ادامه بیان داشت: زمانی که این کتاب را مطالعه کردم تمام پیش ‌قضاوت‌هایی که درباره اسلام داشتم از بین رفت.
دروتسو با بیان اینکه اسلام به انسان درس زندگی می‌دهد، تصریح کرد: پیام‌های زیادی در دین اسلام هست که باید به درستی درک شود، به عبارتی به نظر من اگر کسی واقعاً اسلام را به درستی مطالعه کند، نمی‌تواند آن را نپذیرد.
وی افزود: اسلام به انسان ارزش‌های خاصی می‌بخشد که در غرب و به ویژه در اروپا از این ارزش‌ها خبری نیست و در بین جوانان امید کمی دیده می‌شود.
همشهری آنیلی درباره سختی‌ها و شیرینی‌های حجاب یک تازه مسلمان گفت: حجاب ممکن است اوایل برای یک زن تازه‌ مسلمان که در یک کشور غیرمسلمان زندگی می‌کند، سخت باشد.
وی اضافه کرد: در این حال فرد یا مجبور است از حجاب خود دست بردارد یا دائماً در حال کشمکش با خانواده و دوستان باشد و من نیز هنگام ورود به خانه مجبورم روسری خود را بردارم.
دروتسو با بیان اینکه گاهی نیز داشتن حجاب خیلی راحت است، تاکید کرد: حجاب من پرچم من است و آن را بسیار دوست دارم زیرا با توجه به محیطی که در آن زندگی کرده‌ام آن را مصونیتی برای یک زن در برابر مردان می‌دانم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول