اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان خبر داد:

تشکیل "همیاران محرم" برای ایجاد انضباط در عزاداری‌ها

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان گفت: در ماه محرم گروه‌های همیاران محرم نیروی انتظامی را در راستای تامین امنیت و آرامش دسته‌های عزاداری و برنامه‌های عزاداری هیئت‌های مختلف همیاری می‌کنند.

تشکیل "همیاران محرم" برای ایجاد انضباط در عزاداری‌ها
وجیه‌الله موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی از سوی فرماندهی نیروی انتظامی در راستای گرامیداشت ماه محرم در این ماه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه همکاری‌های لازم با هیئت‌های عزاداری استان انجام شده است، تصریح کرد: برگزاری منظم برنامه‌های عزاداری از اهداف نیروی انتظامی است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان یادآور شد: همانند سال‌های گذشته جلسات مختلفی با هیئت‌های مذهبی استان از جمله حسینیه و زینبیه اعظم برگزار شده و طرح‌های مختلفی در راستای تامین امنیت و آرامش برگزاری برنامه‌های مختلف پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: همیاران پلیس از سوی هیئت‌های عزاداری به نیروی انتظامی معرفی شده و در طول ماه محرم برنامه‌های خود را به خوبی ایفا می‌کنند.
موسوی یادآور شد: بسیاری از هیئت‌های عزاداری استان همکاری‌های لازم را با نیروی انتظامی داشته و هیچ مشکلی در راستای تامین امنیت و نظم در این هیئت‌ها وجود ندارد.
وی ادامه داد: ضروری است هیئت‌های مذهبی نیز همکاری لازم را نیروی انتظامی داشته و پلیس را خدمتگزار خود بدانند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه خدمتگزاران نیروی انتظامی افرادی معتقد و ولایی هستند، یادآور شد: با همکاری مطلوب مردم می‌توانند از برنامه‌های عزاداری به نحو مطلوبی بهره‌مند شوند.
وی همیاری و همکاری مردم و هیئت‌های مذهبی را موجب جلوگیری از سوء استفاده دشمنان عنوان کرد و گفت: هرگونه علم کشی و اعمال منافی نظم و امنیت جامعه موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود.
موسوی تصریح کرد: با انتخاب گروه‌های همیاران محرم برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای برگزاری عزاداری امام حسین (ع) صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه همیاران محرم پل ارتباطی هیئت‌ها و نیروی انتظامی هستند، اظهار داشت‌:  در همه دستجات عزاداری و هیئت‌های مذهبی سطح استان همیاران محرم حضور دارند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان زنجان اضافه کرد: نظم بخشیدن به هیئت‌های مذهبی و رفع ترافیک، نظارت و کنترل بر افراد مشکوک، شناسایی افرادی که سعی در ایجاد اختلاف و بر هم زدن نظم دارند از جمله وظایف همیاران محرم است.
وی با بیان اینکه امنیت بدون مشارکت مردم پایدار نیست، خاطر نشان کرد: وقتی حضور مردم در صحنه ایجاد می‌شود نظم بخشیدن به جامعه اساس و پایه پیدا می‌کند که در این راستا باید به گونه‌ای رفتار کرد که دشمنان اسلام و انقلاب از این رفتار سوء استفاده نکنند.
موسوی بر حفظ شان عزاداری‌های امام حسین(ع) تاکید کرد و اظهار داشت: در این زمینه باید سعی شود عزاداری‌ها در راستای تضعیف اسلام و شیعه انجام نشود، چرا که باید مذهب شیعه با ظهور امام عصر(عج) جهانی شود.
وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) سراسر امر به معروف و نهی از منکر بود، تصریح کرد: این فریضه الهی باید در هیئت‌های مذهبی نیز نهادینه شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول