اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حوزه جنگ نرم؛

بررسی قیام عاشورا از مهم‌ترین وظایف امروز است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نکا گفت: بررسی قیام عاشورا در حوزه جنگ نرم از مهم‌ترین وظایف امروز است.

بررسی قیام عاشورا از مهم‌ترین وظایف امروز است
به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت الاسلام  محمدباقر محمدی لایینی یکشنبه شب در جلسه جامعه روحانیت در نکا اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین پیام قیام عاشورا بود که باید در جامعه ترویج شود.
وی با تاکید بر کاهش آسیب‌های احتمالی و ترویج خرافات در عزاداری‌های محرم بیان داشت: ورود برخی خرافات به برنامه‌ها و عزاداری‌های محرم موجب نارضایتی عمومی جامعه است که باید در این راستا روشنگری شود.
محمدی لایینی یادآور شد: باید قیام امام حسین(ع) با تمام زوایایش به جوانان معرفی شود و این از مهم‌ترین وظایف روحانیت، وعاظ و سخنوران است.
امام جمعه نکا ادامه داد: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در نهضت امام حسین(ع) برای فرهنگ‌سازی صحیح و درست برای جامعه اسلامی توسط مبلغان در همه برنامه‌های ماه محرم و صفر استفاده حداکثری شود.
وی گفت: باید اطاعت از ولایت را در جامعه ترویج دهیم چراکه با ولایت‌مداری، سعادت و جاودانگی شامل حال ما می‌شود.
امام جمعه نکا یادآور شد: برکات ولایت و امامت البته در زمان غیبت ولایت فقیه که با حرکت بزرگ امام خمینی(ره) از ابتدای نهضت شروع و با رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای تا انقلاب و ظهور امام عصر(عج)ادامه دارد، بر همه آشکار است.
وی عنوان کرد: حضور روحانیون در هیئت‌های مذهبی و برنامه‌های محرم باعث کاهش آسیب‌های احتمالی و ترویج خرافات در عزاداری‌ها خواهد شد که باید پر رنگ باشد.
محمدی لایینی متذکر شد: عزاداری برای امام حسین(ع) باید پرشور، با شعور و ساده برگزار شود.
امام جمعه نکا اذعان داشت: ولایت مساوی با چهار نوع رابطه معرفت، ایمان، رابطه عاطفی و پیروی کردن است که باید در این رابطه ائمه(ع) را دوست داشته باشیم، از آنها اطاعت کنیم و باعث زینت ائمه(ع) باشیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول