اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی ملایر:

هیئات مذهبی اهداف عاشورا را به مردم تبیین کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ملایر گفت: هیئت‌های مذهبی باید در ایام محرم اهداف امام حسین (ع) و قیام عاشورا را برای مردم تبیین کنند.

هیئات مذهبی اهداف عاشورا را به مردم تبیین کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، ابراهیم سعیدی پیش از ظهر امروز در همایش مشترک نیروی انتظامی و هیئت‌های مذهبی ملایر اظهار کرد: دشمن امروز با جنگ نرم قصد تغییر هویت فرهنگی، اسلام، رفتار انسانی و افکار و عقاید ما را دارد و می‌خواهد در ذهن و اندیشه جوانان ما رسوخ کند.
وی با اشاره به بیداری اسلامی منطقه گفت: اگر این‌ ملت‌ها دارای رهبر و هدایت‌گر باشند، می‌توانند زودتر به نتیجه برسند و درمی‌یابیم که مقام معظم رهبری نعمت بزرگی برای انقلاب است که با یک پیام آگاهانه، انسجام و وحدت را در کشور ایجاد می‌کند.
فرمانده انتظامی ملایر ضمن تأکید به مسئولان هیئات مذهبی افزود: هیئات مذهبی در عزاداری‌ها طبق شئون و قوانین اسلامی حرکت کنند و در هیئت‌ها از کسانی که وجهه مثبتی در جامعه دارند، بهره گیرند.
وی تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی حتماً امر به معروف و نهی از منکر را مدنظر قرار داده و با پیروی از ولایت فقیه در تمام زمینه‌ها حرکت کنند.
مدیر تبلیغات اسلامی ملایر نیز ابراز کرد: طبق تأکیدات امام جمعه ملایر، حتماً نماز ظهر عاشورا توسط هیئت‌های مذهبی برگزار و هیئت‌ها مراقبت بر حلال و حرام را مدنظر قرار دهند.
حجت‌الاسلام داود عباسی با بیان اینکه اینکه کار هیئت‌های مذهبی یک کار عبادی است، ادامه داد: این کار باید طبق دستورات مراجع تقلید انجام شود و هیئات از جلساتی دارای مجوز نیستند و از نظر ما مجوز قانونی ندارند، خودداری کنند.
وی تأکید کرد: ما به دنبال برقراری نظم و ساماندهی هیئت‌های مذهبی در عزاداری‌های حسینی هستیم و حرف‌هایی که شایسته مجالس حسینی نیست، در این محافل مطرح نشود.
مدیر تبلیغات اسلامی ملایر اظهار کرد: شب دهم محرم نباید عزاداری‌ تمام شود بلکه تا چند شب بعد از عاشورا نیز این مراسم ادامه داشته باشد.
وی گفت: خرافات باید از مجالس عزاداری حذف شود و مردم بیشتر با مفاهیم و مضمون شهادت امام حسین (ع) و سیره ایشان آشنا شوند.
عباسی اضافه کرد: در ملایر 235 هیئت مذهبی دارای مجوز هستند که همزمان با سراسر کشور عزاداری‌ها نیز در ملایر از شب اول محرم آغاز می‌شود.
وی در پایان سخنانش خواستار تبعیت از قانون شد و بیان کرد: استفاده از علامت‌ها در مراسم عزاداری امام حسین (ع) ممنوع است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول