اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح CBR صورت گرفت؛

شناسایی 472 معلول افغانی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان گفت: با طرح CBR «توانمند سازی مبتنی بر جامعه» در کرمان و در مناطق شرف‌آباد، سیم‌ خاردار و ریگ جوپار 472 معلول افغانی شناسایی شدند.

شناسایی 472 معلول افغانی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا عباسی ظهر امروز در آیین پایانی طرح CBR در کرمان اظهار داشت: اجرای این طرح در سال جاری با هدف شناسایی معلولان افاغنه ساکن در مناطق شرف‌آباد، سیم خاردار و ریگ جوپار انجام شد که نتیجه آن شناسایی 472 معلول افغانی در گروه‌های‌ مختلف معلولیت است.
وی بیان کرد: پس از شناسایی افراد معلول در این نقاط خدماتی از سوی بهزیستی با همکاری کمیساریای عالی امور پناهندگان در زمینه آموزش در خانواده و خارج از خانواده، توزیع وسایل کمک توانبخشی و اقداماتی برای اشتغال و کارآفرینی آنها صورت گرفت.
محمد عبداللهی نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل نیز در این آیین با تقدیر از تلاش‌های بهزیستی کرمان طی چهار سال اجرای طرح CBR ویژه افاغنه گفت: فعالیت‌های خوب مدیران و کارشناسان بهزیستی در اجرای این طرح موجب شد که استان کرمان بتوانند در دو دوره مقام نخست را در کشور کسب کند.
وی با اشاره به اینکه نتایج اجرای طرح و اقدامات بهزیستی کرمان برای معلولان افغان و توانمندسازی آنها در سطح دنیا قابل توجه است، تصریح کرد: اجرای این طرح در سال جاری به پایان رسید، اما دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در حال برنامه‌ریزی و ارائه طرح‌های جدید و راه‌کارهای نو برای سال آینده است.
در این آیین سید مجتبی هاشمی مدیرکل اداره اتباع و مهاجران استانداری کرمان با ارزشمند خواندن فعالیت‌های بهزیستی در اجرای طرح CBR افاغنه گفت: بهزیستی کرمان همواره در اجرا ی پروژه‌های پیشگیری از معلولیت‌ها و درمان افراد معلول در بین دیگر نهادها پیشقدم بوده و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
به گزارش فارس در این آیین دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با اهدای لوح سپاس به مدیرکل بهزیستی استان کرمان از وی تجلیل کرد.
همچنین تعدادی از پزشکان مرتبط با اجرای طرح CBR افاغنه از جمله ذبیحی متخصص مغز و اعصاب، احمدی‌پور جراح و ارتوپد، اطمینان متخصص اعصاب و روان به نمایندگی از سوی تمام پزشکانی که در اجرای این طرح و برای درمان افاغنه معلول تلاش کردند به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده پرداختند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول