اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر خلاف گزارش‌های گذشته؛

کمتر از ۳۰ درصد معابر خوزستان مناسب معلولان است

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان گفت: بر خلاف گزارش‌هایی که قبلا ارائه شده، کمتر از ۳0 درصد معابر شهرهای خوزستان برای معلولان مناسب‌سازی شده‌اند.

کمتر از ۳۰ درصد معابر خوزستان مناسب معلولان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، غلامعلی جعفری بعدازظهر امروز در گردهمایی شهرداران استان نقش شهرداری‌ها را در مناسب سازی معابر برای معلولان یادآور شد و افزود: کمتر از ۳۰ درصد معابر شهرهای استان برای معلولان مناسب‌سازی شده است.
وی معابر شهر‌ها را برای معلولان بسیار نامناسب دانست و تصریح کرد: در گزارشی که از مناسب‌سازی معابر شهرهای استان تهیه کردیم، فرم‌ها به نحوی پر شد که نشان‌دهنده مناسب‌سازی ۳۰ درصد معابر بود تا استان رتبه مناسبی کسب کند.
جعفری با اشاره به قانون مناسب جامع حمایت از معلولان اظهار داشت: این قانون در استان اجرا نمی‌شود و با وجودی که تعیین تکلیف برای شهرداری‌ها سه نوبت در معاونت عمرانی استان مصوب شده اما همچنان مورد بی‌توجهی قرار دارد.
به گفته وی، مناسب سازی محیط و معابر برای معلولان بسیار فرا‌تر از همسطح‌سازی است.
معاون بهزیستی خوزستان گفت: علاوه بر اینکه اصلاح معابر شهری برای معلولان انجام نمی‌شود، در ساخت ساختمان‌های جدید نیز این امر رعایت نمی‌شود.
وی در ادامه از شهرداران خواست که به تقاضای تشکل‌های مردم نهاد معلولان (NGO) توجه کنند، زیرا عدم توجه به خواسته‌های این افراد و برگزاری تجمع برای مسئولان رده بالای استان مشکل‌ساز می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول