اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره بهزیستی قیروکارزین صورت گرفت؛

اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌های اجتماعی در قیرکارزین

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی قیروکارزین گفت: طرح پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌های اجتماعی توسط اداره بهزیستی قیروکارزین به منظور ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی اجرا شد.

اجرای طرح پیشگیری از معلولیت‌های اجتماعی در قیرکارزین
به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، سعیده کاظمیان صبح امروز در مراسم پیش از اجرای این طرح اظهار داشت: طرح پیشگیری از آسیب‌ها و معلولیت‌های اجتماعی برای آموزگاران نهضت سوادآموزی و در راستای آموزش راه‌های شناخت، جلوگیری و یا درمان این آسیب‌ها توسط آنان در جامعه به ویژه در نقاطی که از دسترسی به این اطلاعات محرومند اجرا می‌شود.
رئیس اداره بهزیستی قیروکارزین اضافه کرد: قبل و بعد از اجرای طرح دو آزمون برگزار می‌شود تا اطلاعات آموزگاران و میزان اشراف آنان بر موضوع طرح، قبل و بعد از کلاس‌های آموزشی مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی با اشاره به برخی از آموزش‌های طرح خاطرنشان کرد: در آموزش‌ها اطلاعاتی در مورد عوامل ایجاد معلولیت، ازدواج‌های فامیلی، زمان مناسب بارداری و برخی بیماری‌های این ایام به همراه چگونگی مصرف صحیح دارو برای آن و همچنین چگونگی تغذیه و اثرات آن در رشد کودک ارائه می‌شود.
کاظمیان با اشاره به اهداف این طرح ادامه داد: کلاس‌های آموزشی با حضور کارشناسان و به منظور ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی به ویژه در مناطق روستایی و عشایری برگزار می‌شود.
این مقام مسئول ابراز داشت: این اداره طرح‌های دیگری را نیز در طول سال اجرا می‌کند که طرح سنجش بینایی کودکان دو تا شش سال با هماهنگی نهادهای شهری و روستایی، طرح ارتقای توان ذهنی شیرخواران و اجرای طرح یک وعده غذای گرم از جمله این برنامه‌ها است.
کاظمیان در پایان با اشاره به اهداف طرح یک وعده غذای گرم تصریح کرد: این طرح در مهد کودک‌ها با نظارت سازمان بهزیستی در روستاها و با هدف جلوگیری از سوء تغذیه و عادات نامناسب غذایی به مدت چهار سال است که هماهنگ با سایر نقاط کشور اجرا می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول