اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی مازندران:

2200 فرصت شغلی برای معلولان مازندران ایجاد شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2 هزار و 200 فرصت شغلی برای معلولان مازندران ایجاد شده است.

2200 فرصت شغلی برای معلولان مازندران ایجاد شد
روح‌الله ردایی در حاشیه همایش کوتاه قامتان بلند همت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار کرد: به دلیل بی‌توجهی مسئولان به معلولان کوتاه قامت تاکنون آمار دقیقی از معلولان کوتاه قامت مازندران وجود ندارد.
وی تصریح کرد: براساس قانون جامع حمایت از معلولان، دولت موظف است همزمان با سرشماری آحاد جامعه  سرشماری معلولان را مورد توجه قرار دهد تا تعداد معلولان کوتاه قامت کشور و مازندران مشخص شود.
ردایی با اشاره به اینکه معلولان همانند انسان‌های عادی حق زندگی دارند، بیان کرد: عدم حضور و بی‌توجهی مسئولان مازندران در همایش کوتاه قامتان بلند همت قابل توجیه نیست.
وی خاطرنشان کرد: امروزه نگاه مردم جامعه به معلولان نگاه قشنگی نبوده و با توجه به اینکه معلولیت محدودیت نمی‌آورد نباید نگاه ترحم‌آمیز به معلولان داشته باشیم.
مدیرکل بهزیستی مازندران عنوان کرد: در حال حاضر 12 خانواده کوتاه قامت مازندران زیر پوشش بهزیستی بوده و از خدمات توانبخشی و مستمری بهزیستی مازندران بهره‌مند می‌شوند.
ردایی به اشتغال معلولان زیر پوشش بهزیستی مازندران اشاره و تصریح کرد: از 2 هزار و 500 شغلی که توسط دولت تعریف شده حدود 100 هزار شغل مربوط به جامعه هدف بهزیستی مازندران بوده که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 2 هزار و 223 فرصت شغلی برای معلولان مازندران ایجاد شد.
وی درباره مسکن معلولان بیان کرد: از 220 هزار مسکن مهر که برای معلولان کشور تعریف شده بیش از 5 هزار مسکن متعلق به جامعه هدف بهزیستی مازندران بوده که از این تعداد بخشی در حال انجام، بخشی تا پایان امسال و سال 91 اتمام و در اختیار معلولان قرار می‌گیرد.
ردایی خاطرنشان کرد: بهزیستی مازندران در حال حاضر 36 هزار معلول و 6 هزار مستمری‌بگیر را زیر پوشش دارد.
انتهای پیام/ج30
  
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول