اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان خواستار شد:

توجه به نیازهای معلولان در محیط‌های شهری و روستایی

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: مدیران و مسئولان در شهرستان تلاش کنند تا با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری نیازها و مطالبات معلولان در محیط‌های شهری و روستایی گنجانده شود.

توجه به نیازهای معلولان در محیط‌های شهری و روستایی
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، عبدالرسول زارع عصر امروز در نشست کمیته مناسب‌سازی شهرستان تنگستان اظهار داشت: معلولین و جانبازان بخشی از جامعه هستند که باید با مناسب‌سازی محیط شهری و روستایی زمینه را برای مشارکت و ایفای نقش آنان در توسعه و پیشرفت کشور فراهم کرد.
وی افزود: اگر این قشر تاکنون مورد غفلت تاریخی در جوامع جهانی قرار گرفته، امروز وجدان‌های پاک انسانی برای حل مسائل و مشکلات آنان با جدیت در حال تلاش هستند.
زارع با بیان اینکه دولت در این خصوص تاکید ویژه‌ای دارد عنوان کرد: در این راستا مدیران و مسئولان در شهرستان به ویژه شهرداران و دهیاران باید تلاش کنند تا با برنامه‌ریزی و آینده‌نگری نیازها و مطالبات این قشر نیز در ساخت محیط‌های شهری و روستایی گنجانده شود.
وی تاکید کرد: به منظور رعایت اصول استاندارد و مناسب‌سازی در بافت‌های شهری و اماکن دولتی، شهرداری‌ها نظارت ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.
فرماندار تنگستان اعلام کرد: برای تسریع در روند مناسب‌سازی محیط‌های شهری در صورت تعریف پروژه از طرف شهرداری‌ها در کمیته برنامه‌ریزی سال آینده اعتبارت ویژه‌ای به این بخش اختصاص داده می‌شود.
وی اضافه کرد: طبق آمارهای موجود حدود 10 درصد از جامعه را معلولان، جانبازان و کودکان را تشکیل می‌دهند که به محیط شهری و روستایی مناسب نیاز دارند.
زارع به 12 آذر روز جهانی معلولان اشاره و از رئیس اداره بهزیستی خواست تا به این مناسبت همایشی برای ترویج فرهنگ مناسب‌سازی برگزار شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان تنگستان نیز با بیان اینکه بافت شهری به محدودیت معلولان دامن می‌زند گفت: باید تلاش شود تا با رعایت استانداردهای مناسب‌سازی، محیط‌های خدمات شهری و روستایی به صورت برابر برای همه اقشار جامعه اهم از معلولان، کودکان و سالخوردگان قرار گیرد.
ابراهیم چرغان بر مناسب‌سازی ورودی اماکن دولتی تاکید کرد و گفت: طی چهار نشستی که در این خصوص گرفته شده بیش از 30 درصد از اماکن دولتی با ساخت رمپ‌های مناسب زمینه را برای استفاده از خدمات دولتی برای معلولان فراهم کرده‌اند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول