اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استانداری اصفهان:

عملیات احداث نخستین پارک ویژه معلولان تسریع شود

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: شهرداران اصفهان باید در راستای تسریع عملیات احداث و راه‌اندازی نخستین پارک ویژه معلولان واقع در مشتاق دوم اصفهان اقدامات لازم را انجام دهند.

عملیات احداث نخستین پارک ویژه معلولان تسریع شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام شریعت ظهر امروز در سیزدهمین جلسه کمیته مناسب‌سازی اماکن شهری برای تردد معلولان در سطح شهر اظهار داشت: طی سال‌های گذشته مناسب‌سازی فضا‌های شهری به منظور رفت و آمد معلولان در سطح شهر‌ها به صورت جدی دنبال شده است و تحقق امنیت در زمینه‌های مختلف در دستور کار مدیریت استان قرار دارد.
وی به اقدامات و تحولات ایجاد شده در استان در این زمینه اشاره کرد و افزود: تمام شهرستان‌های استان به منظور ایجاد فضایی مطلوب برای معلولان پویا و فعال شده‌اند و تحرکی بی‌مانند در این زمینه در سطح شهرستان‌های اصفهان صورت گرفته است.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تمام مصوبات این جلسات باید پیگیری شود، تصریح کرد: شهرداران مراکز شهرستان‌های سراسر استان باید با حضور در این جلسات گزارش‌های خود را مبنی بر مناسب‌سازی اماکن شهری برای معلولان ارائه بدهند.
وی به ضرورت مشارکت و همگامی تمام این افراد با مدیریت استان در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: این افراد باید با ارائه پیشنهاد‌ها و انتقاد‌های خود در زمینه مناسب‌سازی فضا‌های شهری برای معلولان در راستای بهبود روند اقدامات اجرایی در این زمینه فعالیت کنند.
صمصام شریعت با اشاره به اینکه صدا و سیمای اصفهان باید اقدامات لازم را به منظور نهادینه شدن مناسب‌سازی اماکن شهری برای معلولان انجام بدهد، تاکید کرد: فرهنگ‌سازی این موضوع در میان مردم از مهم‌ترین نیاز‌های جامعه امروز است و صدا و سیما باید در این زمینه نقش پر‌رنگ و ویژه‌ای داشته باشد.
وی به متفاوت بودن دیدگاه‌های شهرداران شهرستان‌های استان در راستای روند اقدامات اجرایی به منظور مناسب‌سازی اماکن موجود در سطح شهر اشاره کرد و بیان داشت: موانع موجود در سطح شهر در راستای رفت و آمد معلولان در سطح شهر باید برطرف شود و اصلاح تمام مشکلات موجود در این زمینه از وظیفه تمام مسئولان است.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نخستین پارک ویژه معلولان در سطح کشور در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی احداث می‌شود، اضافه کرد: شهرداران اصفهان باید در راستای تسریع عملیات احداث و راه‌اندازی نخستین پارک ویژه معلولان واقع در مشتاق دوم اصفهان اقدامات لازم را انجام دهند.
وی گفت: بازدید از مناسب‌سازی اماکن شهری ویژه معلولان باید به صورت مداوم و مستمر صورت گیرد و مناسب‌سازی تمام فضا‌های موجود در سطح شهر باید با جدیت دنبال شود.
صمصام شریعت با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی استان در این زمینه اظهار داشت: بسیاری از اقدامات صورت گرفته در اصفهان به منظور از مناسب‌سازی اماکن شهری ویژه معلولان به سال‌های 1388 و 13898 باز می‌گردد.
وی به ضرورت استفاده از نیرو‌های بسیج سازندگی در این زمینه اشاره کرد و افزود: استفاده از نیرو‌های بسیج سازندگی در راستای اقدامات عمرانی به منظور بهینه‌سازی معابر شهری برای این افراد ضروری است.
معاون عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: تمام مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان باید نظارت‌ها و کنترل‌های خود را نسبت به این موضوع افزایش بدهند و وضعیت موجود را برای حضور معلولان در اماکن موجود در سطح شهر ساماندهی کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول