اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

بصیرت نخستین شرط برای دفاع از اسلام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان جیرفت بصیرت را نخستین شرط برای دفاع از اسلام دانست و گفت: بسیجی باید بداند که دشمنان از کجا وارد می‌شوند و تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمن در کجاست.

بصیرت نخستین شرط برای دفاع از اسلام است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری پیش از ظهر امروز در گردهمایی بسیجیان شهرستان جیرفت اظهار داشت: نهاد مقدس بسیج به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی شکل گرفت و امروز در سراسر ایران و همچنین جهان اسلام ثمرات و برکات آن آشکار است.
وی با بیان اینکه در آستانه نخستین شب ماه محرم‌الحرام قرار داریم، افزود: قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا فقط صحنه جنگ و یک برخورد نظامی نبود، بلکه دایرة‌المعارف اسلامی است که تمام ارزش‌های الهی و اسلامی در آن به خوبی مشهود است.
عسکری تصریح کرد: فداکاری، ایثار، اخلاق، عشق و پرستش در کنار تمام اصول آرمانی و اسلامی یک فصل از این فرهنگ اسلامی در رویارویی با سپاه یزید است.
وی پرداختن صرف به بعد نظامی نهضت عاشورا را جفا به قیام امام حسین (ع) دانست و بیان کرد: امام حسین (ع) در قیام مقدس خود امر به معروف، ارشاد، هدایت و اخلاق را هرگز فراموش نکرد.
عسکری خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) جلوه جمیل و ستودنی از اخلاق و جوانمردی را برای سپاهی که حتی فرزند شش ماهه‌اش را آب نداد به نمایش گذاشت و با رسیدن لشکر حُر، آبی را که همراهان داشتند به سپاهیان وی دادند.
وی گفت: امام حسین (ع) جوانمردی، بزرگواری، عزت‌طلبی و ذلت‌ستیزی را به صورت عملی در جریان عاشورا به همه نشان دادند و تمام کمال انسانی را در حد اعلا می‌توان در این نهضت مشاهده کرد.
عسکری تصریح کرد: بسیج هم یک جلوه و نسخه‌ای مطابق با اصل از نهضت عاشوراست.
وی با اشاره به اینکه بسیج فقط برای جنگ تشکیل نشد، عنوان کرد: بعد از دوران دفاع مقدس، امام خمینی (ره) فرمودند که بسیج فقط برای دفاع نبود و ما امروز به بسیج بیشتر نیاز داریم و حضور در جنگ یکی از جلوه‌های بسیج بود.
عسکری با بیان اینکه دشمن هر روز به شکلی وارد عمل می‌شود، اظهار داشت: بسیج برای مقابله با تهدیدات و جریان‌های انحرافی و برای دفاع از دستاوردهای انقلاب وارد عمل می‌شود.
وی بر بصیرت و بینش بسیجیان تأکید کرد و افزود: امام علی (ع) در این رابطه در نهج‌البلاغه می‌فرمایند «پرچم مقابله با چالش‌ها را بر دوش نمی‌کشند، مگر آنها که دارای بصیرت هستند».
عسکری با بیان اینکه بصیرت نخستین شرط برای دفاع از اسلام است، تصریح کرد: بسیجی باید بداند که دشمنان از کجا وارد می‌شوند و رخنه می‌کنند و بدانند تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمن در کجاست.
وی گفت: اگر بینش نافذ و دشمن‌شناسی نباشد، نمی‌توانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم.
 انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول