اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس روابط امور بین‌الملل و مسائل خاورمیانه سپاه:

70درصد انرژی جهان در خاورمیانه است

خبرگزاری فارس: کارشناس روابط امور بین‌الملل و مسائل خاورمیانه سپاه با بیان اینکه ۷۰ درصد از منابع انرژی دنیا در خاورمیانه قرار دارد، گفت: اندیشه مادی‌گرای غرب نمی‌تواند برای امروز بشریت راه‌حل ارائه بدهد.

70درصد انرژی جهان در خاورمیانه است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حسین کفعمی جمعه شب در مراسم یادواره شهدای بسیج کارمندی حوزه اداری سپاه این شهرستان اظهار داشت: خاورمیانه در  گذشته دور، دائما مورد بحث و روی آنتن شبکه‌های خبری دنیا بوده است.
وی گفت: خاورمیانه برای این مهم است که منبع انرژی بوده و 70 درصد از منابع انرژی دنیا در خاورمیانه قرار دارد.
کارشناس روابط امور بین‌الملل و مسائل خاورمیانه سپاه ادامه داد: دومین عامل این است که خاورمیانه قطب کشورهای اسلامی است زیرا عمده کشورهای اسلامی در خاورمیانه قرار دارد و این منطقه به عنوان قطب قدرت جهان اسلام مطرح است.
کفعمی یادآورشد: عامل سوم اهمیت خاورمیانه در این است که این منطقه مهد تمدن بشری است زیرا بسیاری از تمدن‌های بشری در این منطقه به وجود آمده و به لحاظ قدمت تاریخ در کل کره زمین با سابقه‌ترین تمدن بشری را در خود جمع کرده است.
وی اضافه کرد: عامل چهارم این است که خاورمیانه مهد انبیا عظام الهی است زیرا بسیاری از پیامبران الهی در این منطقه مبعوث شدند.
کارشناس روابط امور بین‌الملل و مسائل خاورمیانه سپاه خاطرنشان کرد: پنجمین عامل اهمیت خاورمیانه این است که محل اتصال چند قاره از جمله آفریقا، آسیا و اروپاست و اگر قدرت‌های جهان مدعی حاکم بودن بر جهان را دارند باید خاورمیانه را داشته باشند در غیر این صورت قدرت و تسلط بر جهان بدون خاورمیانه امکان‌پذیر نیست.
وی گفت: خاورمیانه با این ویژگی‌ها در طول تاریخ توسط قدرت‌های جهانی دست به دست شده و تلاش همه قدرت‌ها این بوده است که بر این منطقه مسلط باشند.
کفعمی با اشاره به اینکه سیر تاریخی تحولات بسیار گسترده است، یاد آورشد: از سال 1897 میلادی تئودورهرتسل یک چهره صهیونیستی در دنیا موضوع تشکیل دولت یهودی را در یک گوشه‌ای از دنیا مطرح کرد و با طرح این موضوع به خاورمیانه نگاه کرد و از ابتدا هم نگفت در خاورمیانه این را انجام بدهیم، بلکه او گفت در گوشه‌ای از دنیا یهودی‌ها را جمع کنید چون مردم از پراکندی یهود در سراسر دنیا رنج می‌بردند.
کفعمی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها در کشورهای آرژانتین، کانادا و کشورهای دیگر جایی برای خود نیافتند بنابراین بر خاورمیانه متمرکز شده و فلسطین را انتخاب کردند زیرا فلسطین در قلب خاورمیانه بود و از جنوب با منطقه صحرای سینا مصر، از شرق با اردن، از شمال شرق با سوریه و از شمال فلسطین با لبنان و از غرب با دریای مدیترانه همسایه بود.
وی گفت: جنگ جهانی اول در سال 1918 آغاز شد و خاصیت آن سقوط امپراتوری عثمانی بود و با شکست جریان بزرگ اسلامی در خاورمیانه موج مهاجرت یهود به سمت سرزمین فلسطین با حمایت انگلیس گسترش پیدا کرد و آرام آرام صهیونیست‌ها به فلسطین آمدند.
کفعمی خاطرنشان کرد:  شیخ مجاهد عزالدین قسام آتش مبارزه علیه استعمار انگلیس را در سال‌های 1936 تا 1939 شعله ور کرد، استعماری که در آن زمان نقش بزرگی در تسهیل روند مهاجرت یهودیان جهان به فلسطین داشت، جوانان به میدان آمدند و حرکت خود را آغاز کردند اما چون در ضعف بودند و میدان شهادت برای آن‌ها باز نشده بود، در 19 نوامبر سال 1935 شیخ مجاهد عزالدین قسام به شهادت رسید.
وی اضافه کرد: جنگ جهانی دوم نیز در سال 1940 آغاز و در 1944 پایان یافت و در پایان جنگ جهانی دوم قدرت بین انگلیس‌ها و آمریکایی‌ها دست به دست شد و آمریکایی‌ها از استقرار صهیونیست‌ها در فلسطین حمایت کردند و شبکه‌های شبه نظامی آن‌ها را قدرت بخشیدند و آرام آرام فلسطینی‌ها را از حضور حذف کردند.
کفعمی افزود: صهیونیست ها از سال 1948 به یکباره پرچمی جعلی در خاورمیانه بلند کردند و فریاد تشکیل دولتی به نام اسرائیل را دادند.
وی خاطر نشان کرد: همین زمان بود که ملت‌های عرب و مسلمان منطقه به یکباره احساس خطر کردند و به میدان آمدند و نبرد بین کشورهای عرب مسلمان و دولت کوچک و محدودی که با نام اسرائیل غاصب در سرزمین فلسطین به وجود آمده بود، آغاز شد ولی در جنگ شش روزه موفقیت‌هایی عاید کشورهای عربی نشد.
وی یادآورشد: 60 سال است موضوع فلسطین در دستور کار کشورهای عربی قرار دارد اما تاکنون موفق به حل و فصل این موضوع نشده‌اند.
کفعمی در ادامه با اشاره به حمایت ایران از فلسطین بیان داشت: ایران به دنیا راه را نشان می‌دهد و دنیا از ما توقع سلاح و موشک نمی‌خواهد ولی از ما فکر، شیوه و روش می‌خواهند.
وی افزود: بعد از اینکه مدل سازمان آزادی بخش فلسطین جواب نداد حماس به وجود آمد و بعد از آن جهاد اسلامی و فرزندان خلف انقلاب از اهل سنت در فلسطین پیروزی آفریدند و شکست‌های عقب مانده را جبران کردند.
کفعمی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به لحاظ انقلاب محاصره هستند و اندیشه مادیگرای غرب نمی‌تواند برای امروز بشریت راه‌حل ارائه بدهد.
کارشناس روابط امور بین‌الملل و مسائل خاورمیانه سپاه گفت: شکست آمریکایی‌ها در کشور عراق، پیروزی حزب‌الله و پیروزی فلسطین همه این‌ها مدل‌هایی از انقلاب اسلامی است.
وی افزود: آمریکایی توقع داشتند با حذف صدام یک صدام فاسدتر و آمریکایی‌تر را روی کار بیاورند ولی دکتر ابراهیم جعفری که فردی مومن، انقلابی و مجاهد است به روی کار آمد و همچنین آقای نوری مالکی و این بزرگ‌ترین شکست برای آمریکایی‌ها بود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول