اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی وزارت امور خارجه:

شکست سیاست‌‌های آمریکا در خاورمیانه استمرار دارد

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اتهامات اخیر آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: بی‌‌اخلاقی‌های اخیر آمریکا به دلیل شکست‌های مکررش در خاورمیانه است.

شکست سیاست‌‌های آمریکا در خاورمیانه استمرار دارد
رامین مهمانپرست در حاشیه سفرهای دور چهارم هیئت دولت به استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با بیان اینکه نام جمهوری اسلامی ایران در لیست کشورهای متهم به پولشویی نیست گفت: سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف اقتصادی و بین‌المللی در جریان اقدامات موثر ایران در مبارزه با پولشویی هستند و همچنین مدیران اقتصادی کشورمان در همایش‌ها و اجلاس‌های مبارزه با پولشویی بوده شرکت داشته و در این نشست‌ها مباحثی را در این زمینه ارائه داده‌اند و همکاری شایسته‌ای نیز در این نشست‌ها داشتند و نام کشور ما در لیست کشورهایی که متهم به بحث پولشویی هستند، وجود ندارد.
سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند به واسطه اتهام پولشویی می‌توانند به سیستم بانکی ما فشار وارد کنند.
وی با بیان اینکه آمریکا تلاش ملت‌ها برای دست یابی به استقلال را شکست خود و پیروزی جمهوری اسلامی می‌داند، افزود: اتهامات اخیر آمریکا علیه ایران رفتار زشت سیاسی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: این بی‌اخلاقی‌های سیاست خارجه آمریکا به دلیل عصبانیت از شکست‌هایی است که در منطقه خاورمیانه برای آنها به‌وجود آمده است.
مهمانپرست با اشاره به محدودیت‌هایی که در منطقه برای آمریکا به‌وجود آمده است، تاکید کرد: آمریکایی‌ها به واسطه اینکه منافعشان در منطقه محدود شده است و باید هرچه سریع‌تر منطقه را ترک کنند، بسیار عصبانی هستند.
وی با بیان داشت: آمریکایی‌ها ریشه تحولات منطقه را وقوع انقلاب اسلامی در ایران می‌دانند و معتقد هستند تاثیر مقاومت ملت ما در مقابل دشمنی‌های آمریکا و کشورهای غربی موجب شده تا مردم منطقه ایران اسلامی را الگو خود قرار دهند.

پاسخ سیاسی هر اتهامی علیه ایران به صورت حقوقی داده می‌شود
مهمانپرست در ارتباط با اتهام ترور سفیر عربستان به ایران گفت: ادعای آمریکا در طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن، اتهام پولشویی و فشار علیه ایران در ارتباط با انرژی هسته‌ای از جمله تلاش‌های آمریکا برای فشار بر ملت ایران است و این فشارها دیگر پایه و اساس منطقی خود را از دست داده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه  در پایان تصریح کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با تحریم‌های یک جانبه و اتهام علیه ایران می‌توانند مبادلات بانکی کشور را دچار محدودیت کنند و مردم غیور کشورمان را خسته کنند اما باید بدانند ملت ما تحت هیچ شرایطی ذره‌ای از تلاش برای توسعه و پیشرفت کشورمان دست بر نمی‌دارند و هر اتهامی که آنها نسبت به ملت و کشور ما وارد کنند پاسخ سیاسی و حقوقی آن منتشر می‌شود.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول